Laitan tännekkin tämän uutisen.....
Latvialaiselta Modelalta on tulossa Suomalaisena yhteistyöprojektina Dv12 H0 mallina, tuotenumerolla 87452. http://www.modela.lv/ENG/87452-0.htm
Tosin tämä on ns yhden miehen firma joten saattaa parta keritä kasvamaan ennen kuin mallia ulos saadaan (Toivottavasti olen väärässä).
Mikähän mahtaa olla sarja? 25, 26, 27, Dv12J, edelliset katolle asennetulla jäähdytyslaitteella vaiko peräti 2105? etc (pitäis olla melkein kaikki dieselvariaatiot)
Kenen telit siihen tulee?
Eipä ole ei, ei edes kuvaa ole tullut sivustolle.
Olisi kiva tietää missä vaiheessa mennään tässä Dv12 projektissa?
Tuleeko edes saataville tänä vai ensivuonna.......
Model Expossa selvisi että Dv12 veturista tulee myös kolmikiskoversio.
Tietoja.
Piensarja Riiasta, Latviasta.
Malli resiinivalua täydennettynä syövyteosilla.
Toimivat ajovalot.
Pyörät joko RP25 tai perusnormilla (NEM?).
Hinta arvio 210€
Ei muuta kuin tilausta vetämään, myynti "miukumauku" mallikauppa.fi
Oma tarvekkin on heti alkuun kolmelle deeverille.
Edellämainittujen tietojen lisäksi risteysasemalta kuului myös seuraavaa: Malli on 2700-sarjan kone, aikakaudesta mainittiin että mallissa on ylhäällä yksi pyöreä valonheitin, eli siis aikaa ennen tuplavalonheittimiä. Vielä on auki saako mallia neljänä vai kuutena eri numeroisena.
Mikseivät tee maalaamatonta versiota, josta jokainen sais tehä mitä lystää? Myös vaihtoehtoiset jäähdyttäjän säleiköt, korsteenit ja ilmastointilaatikko pitäis olla mukana, jotta olis hyvä! Kyllähän ton valonheittimen pystyy muuttamaan..
EMD F7 kirjoitti:Mikseivät tee maalaamatonta versiota, josta jokainen sais tehä mitä lystää? Myös vaihtoehtoiset jäähdyttäjän säleiköt, korsteenit ja ilmastointilaatikko pitäis olla mukana, jotta olis hyvä! Kyllähän ton valonheittimen pystyy muuttamaan..
Ei 2700-sarjalaisesta tehdä 25/26-sarjaa pelkästään jäähdyttäjän säleiköt vaihtamalla. Kyllä siinä menee uusiksi kaikki konesuojat. Tämä taas meinaisi käytännössä kolmea eri mallia ja entisestäänkin pienempää erää vetureita (= suurempaa hintaa) per malli.
Hermanni kirjoitti:Model Expossa selvisi että Dv12 veturista tulee myös kolmikiskoversio.
Tietoja.
Piensarja Riiasta, Latviasta.
Malli resiinivalua täydennettynä syövyteosilla.
Toimivat ajovalot.
Pyörät joko RP25 tai perusnormilla (NEM?).
Hinta arvio 210€
Ei muuta kuin tilausta vetämään, myynti "miukumauku" mallikauppa.fi
Oma tarvekkin on heti alkuun kolmelle deeverille.
Onko digitaalisuudesta tietoa? Kyllähän tuon joutuu varmasti ostamaan jos kerran on kolmikiskonakin tulossa.
EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.
EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.
Temppu ja miten se tehdään...tuskinpa kovin moni firma tuohon ryhtyy.Helpompi tapaus on,mikäli rattaat ovat jommallakummalla akselien sivulla.....
Tämä olisikin helpompaa, jos Modela käyttäisi Roco Br 215- telejä. Esim. Saksan eBaysta huutelisi tuon AC-version....nuo telit, valmiita fasadia myöten.
EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.
Temppu ja miten se tehdään...tuskinpa kovin moni firma tuohon ryhtyy.Helpompi tapaus on,mikäli rattaat ovat jommallakummalla akselien sivulla.....
Tällainen homma sujuu kyllä harrastajalta itseltään - ei ole homma eikä mikään poistaa toiselta vetoteliltä hammasrattaita ja tehdä tilaa laahaimelle. Näinhän mm. Roco on tehnyt kolmikiskoversioissaan: vähennetään teleissä vetävien akseleiden määrää tai poistetaan toiselta teliltä veto kokonaan. Tenderihöyryissä laahain taas voidaan asentaa tenderiin hyvin helposti. Kaksikiskovehkeet valmistetaan muuten lähes poikkeuksetta siten, että hammasrattaat ovat keskellä akseleita. Jopa Märklin on tehnyt näin uudemmista vehkeissään. Hammasrattaiden asentaminen akseleiden keskelle antaa paremmat mahdollisuudet asentaa voimansiirto.