Dv12 Modelalta
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 415
- Liittynyt: 07.02.2006 18:05
Dv12 Modelalta
Laitan tännekkin tämän uutisen.....
Latvialaiselta Modelalta on tulossa Suomalaisena yhteistyöprojektina Dv12 H0 mallina, tuotenumerolla 87452.
http://www.modela.lv/ENG/87452-0.htm
Tosin tämä on ns yhden miehen firma joten saattaa parta keritä kasvamaan ennen kuin mallia ulos saadaan (Toivottavasti olen väärässä).
Latvialaiselta Modelalta on tulossa Suomalaisena yhteistyöprojektina Dv12 H0 mallina, tuotenumerolla 87452.
http://www.modela.lv/ENG/87452-0.htm
Tosin tämä on ns yhden miehen firma joten saattaa parta keritä kasvamaan ennen kuin mallia ulos saadaan (Toivottavasti olen väärässä).
Ylläpito
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Dv12 Modelalta
Mikähän mahtaa olla sarja? 25, 26, 27, Dv12J, edelliset katolle asennetulla jäähdytyslaitteella vaiko peräti 2105? etc (pitäis olla melkein kaikki dieselvariaatiot)
Kenen telit siihen tulee?
edit: ei oo vielä päivittyny..
Kenen telit siihen tulee?
edit: ei oo vielä päivittyny..
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 415
- Liittynyt: 07.02.2006 18:05
Re: Dv12 Modelalta
Eipä ole ei, ei edes kuvaa ole tullut sivustolle.EMD F7 kirjoitti: edit: ei oo vielä päivittyny..
Olisi kiva tietää missä vaiheessa mennään tässä Dv12 projektissa?
Tuleeko edes saataville tänä vai ensivuonna.......
Ylläpito
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1185
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Dv12 Modelalta
Minkä telit? Luultavasti Rocon. Rocon pyöräkertoja ovat jo muutenkin käyttäneet.
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 415
- Liittynyt: 07.02.2006 18:05
Re: Dv12 Modelalta
Model Expossa selvisi että Dv12 veturista tulee myös kolmikiskoversio.
Tietoja.
Piensarja Riiasta, Latviasta.
Malli resiinivalua täydennettynä syövyteosilla.
Toimivat ajovalot.
Pyörät joko RP25 tai perusnormilla (NEM?).
Hinta arvio 210€
Ei muuta kuin tilausta vetämään, myynti "miukumauku" mallikauppa.fi
Oma tarvekkin on heti alkuun kolmelle deeverille.
Tietoja.
Piensarja Riiasta, Latviasta.
Malli resiinivalua täydennettynä syövyteosilla.
Toimivat ajovalot.
Pyörät joko RP25 tai perusnormilla (NEM?).
Hinta arvio 210€
Ei muuta kuin tilausta vetämään, myynti "miukumauku" mallikauppa.fi
Oma tarvekkin on heti alkuun kolmelle deeverille.
Ylläpito
-
- Konduktööri
- Viestit: 99
- Liittynyt: 19.09.2007 15:21
Re: Dv12 Modelalta
Edellämainittujen tietojen lisäksi risteysasemalta kuului myös seuraavaa: Malli on 2700-sarjan kone, aikakaudesta mainittiin että mallissa on ylhäällä yksi pyöreä valonheitin, eli siis aikaa ennen tuplavalonheittimiä. Vielä on auki saako mallia neljänä vai kuutena eri numeroisena.
-MattiH.
-MattiH.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Dv12 Modelalta
Mikseivät tee maalaamatonta versiota, josta jokainen sais tehä mitä lystää? Myös vaihtoehtoiset jäähdyttäjän säleiköt, korsteenit ja ilmastointilaatikko pitäis olla mukana, jotta olis hyvä! Kyllähän ton valonheittimen pystyy muuttamaan..
Re: Dv12 Modelalta
Ei 2700-sarjalaisesta tehdä 25/26-sarjaa pelkästään jäähdyttäjän säleiköt vaihtamalla. Kyllä siinä menee uusiksi kaikki konesuojat. Tämä taas meinaisi käytännössä kolmea eri mallia ja entisestäänkin pienempää erää vetureita (= suurempaa hintaa) per malli.EMD F7 kirjoitti:Mikseivät tee maalaamatonta versiota, josta jokainen sais tehä mitä lystää? Myös vaihtoehtoiset jäähdyttäjän säleiköt, korsteenit ja ilmastointilaatikko pitäis olla mukana, jotta olis hyvä! Kyllähän ton valonheittimen pystyy muuttamaan..
-
- Ratavartija
- Viestit: 45
- Liittynyt: 04.02.2007 10:24
Re: Dv12 Modelalta
Onko digitaalisuudesta tietoa? Kyllähän tuon joutuu varmasti ostamaan jos kerran on kolmikiskonakin tulossa.Hermanni kirjoitti:Model Expossa selvisi että Dv12 veturista tulee myös kolmikiskoversio.
Tietoja.
Piensarja Riiasta, Latviasta.
Malli resiinivalua täydennettynä syövyteosilla.
Toimivat ajovalot.
Pyörät joko RP25 tai perusnormilla (NEM?).
Hinta arvio 210€
Ei muuta kuin tilausta vetämään, myynti "miukumauku" mallikauppa.fi
Oma tarvekkin on heti alkuun kolmelle deeverille.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 361
- Liittynyt: 12.06.2007 13:32
Re: Dv12 Modelalta
Jos kolmikiskoversio on tulossa niin onhan se pakkohankinta. Niin Dv12:n kuin Sr1:n osalta.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Dv12 Modelalta
Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota ja prototyyppi on vielä kesken.
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 963
- Liittynyt: 17.12.2007 10:03
Re: Dv12 Modelalta
Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
Re: Dv12 Modelalta
Temppu ja miten se tehdään...tuskinpa kovin moni firma tuohon ryhtyy.Helpompi tapaus on,mikäli rattaat ovat jommallakummalla akselien sivulla.....PeS kirjoitti:Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1185
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Dv12 Modelalta
Tämä olisikin helpompaa, jos Modela käyttäisi Roco Br 215- telejä. Esim. Saksan eBaysta huutelisi tuon AC-version....nuo telit, valmiita fasadia myöten.
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 963
- Liittynyt: 17.12.2007 10:03
Re: Dv12 Modelalta
Tällainen homma sujuu kyllä harrastajalta itseltään - ei ole homma eikä mikään poistaa toiselta vetoteliltä hammasrattaita ja tehdä tilaa laahaimelle. Näinhän mm. Roco on tehnyt kolmikiskoversioissaan: vähennetään teleissä vetävien akseleiden määrää tai poistetaan toiselta teliltä veto kokonaan. Tenderihöyryissä laahain taas voidaan asentaa tenderiin hyvin helposti. Kaksikiskovehkeet valmistetaan muuten lähes poikkeuksetta siten, että hammasrattaat ovat keskellä akseleita. Jopa Märklin on tehnyt näin uudemmista vehkeissään. Hammasrattaiden asentaminen akseleiden keskelle antaa paremmat mahdollisuudet asentaa voimansiirto.jartsa kirjoitti:Temppu ja miten se tehdään...tuskinpa kovin moni firma tuohon ryhtyy.Helpompi tapaus on,mikäli rattaat ovat jommallakummalla akselien sivulla.....PeS kirjoitti:Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....