Messingin syövytys
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Lämmittäjä
Messingin syövytys
Mistä ferrikloridia?
Projektit ja kaikki muu Ajolangalla. Tervetuloa! Uutta nyt myös sinivaunublogi ja Hr12 2205!
-
- Veturinkuljettaja
Re: Messingin syövytys
Kysypä apteekista! Sieltä olen ostanut jo 60- luvulla. Elfasta ei silloin ollut tietoakaan. 

Viimeksi muokannut ealab, 29.12.2010 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Konduktööri
Itse olen ostanut ferrikloridia Elfasta, vaikken nyt webbihaulla sitä tähän hätään löytänytkään.
https://www.elfaelektroniikka.fi/
Muistathan että ferrikloridi on ongelmajäte, ja tulee hävittää esim kunnallisen ongelmajätekeräyksen kautta, ei kaataa viemäriin
-MattiH
https://www.elfaelektroniikka.fi/
Muistathan että ferrikloridi on ongelmajäte, ja tulee hävittää esim kunnallisen ongelmajätekeräyksen kautta, ei kaataa viemäriin

-MattiH
Lahdesta Bebekiltä on tullut jo vuosia sitten hommattua pari kiloa.Litran lasipurkissa säilyttelen jämiä(ei ole liuotettu vielä veteen)pitää olla aika tiivis purkki muuten,ferrikloridi imee sitten hyvin tuota kosteutta....
Likaa vaatteet peruuttamattomasti,lasi tai muoviastia säilyttettävälle valmiille kamalle.Sellasenaan syövyttää kyllä metallisia putkia,neutraloinnin jälkeen ei aiheuta viemäriin ongelmia.
Likaa vaatteet peruuttamattomasti,lasi tai muoviastia säilyttettävälle valmiille kamalle.Sellasenaan syövyttää kyllä metallisia putkia,neutraloinnin jälkeen ei aiheuta viemäriin ongelmia.
-
- Veturinkuljettaja
Valmista liuosta voi käyttää useita kertoja, niin kauan, kuin toimii. Kaataa homman jälkeen takaisin lasipulloon. Syövytystä, kotioloissa, nopeuttaa pieni lämpö, liemen liikuttelu vaikka astiaa kallistelemalla. Näin ainakin, jos tekee piirilevyjä.
-
- Asemapäällikkö
Mulla joskus oli tämä: http://www.bebek.fi/kauppa/tuotteet.php ... sana=Et-20
Ja toimi suht ok jopa kakspuoleisessa syövytyksessä. Ilmakuplat korvaa astian heiluttelun
Ja toimi suht ok jopa kakspuoleisessa syövytyksessä. Ilmakuplat korvaa astian heiluttelun
Samaa kuraa voi käyttää maksimissaan kahden isomman levyn syövytyksessä,alkaa olemaan aika tehotonta sen jälkeen (kyllästynyt).
Kakspuolisen levyn vatkaus altaassa vaatii pienet muovitapit joka nurkkaan levyssä,näin estyy alapinnan maskin hinkkaantuminen poies syövytyksessä.
Kakspuolisen levyn vatkaus altaassa vaatii pienet muovitapit joka nurkkaan levyssä,näin estyy alapinnan maskin hinkkaantuminen poies syövytyksessä.
-
- Asemapäällikkö
Eikös messinki ym. syövytteet saa kätevästi tilaamalla netistä jonkun palvelun kautta? Minua kiinnostaisi tietää, miten koko homma tapahtuu ja missä kustannuksissa suunnilleen liikutaan. Ja voiko jotain tällaista palvelua suositella erityisesti. Muistelen lukeneeni joskus aiheesta, mutta nyt en taas löydä mistään mitään tietoa.