Amatööri aloittaa radanrakennuksen, ja kyselee kokeneemmille peruskaurakysymyksiä.

Märklin rataa olen joskus rakentanut, mutta nyt olisi tarkoitus rakentaa kaksikiskojärjestelmää.
Olen ymmärtävinäni, että kaikki kaksikiskojunat toimivat kaikissa systeemeissä, meneeko näin?
Itselläni on Trixin 18VA muuntaja valmiina, toimiiko sillä esim. Fleschmannin veturit?
Raiteiksi olen katsellut näitä: http://www.flexibletracks.com/gleise.html
Tuo code 100 varmaan kertoo jotain? Onko se profiilin muoto vai mikä...? Sopiiko muiden valmistajien code 100 yhteen...?
Vaihteita tuolla ei näkynyt olevan niin sellainen pitää hommata muualta.
Flexit olisivat riittävän taipusia tarkoituksiini, suunnitelmaassa todella jyrkät mutkat, jotta radan syvyys pysyy noin 50 cm:ssä.
Tämä tarkoittaa noin 40cm:n kaarresädettä ja sitä, että pitää ajella telikalustolla, isot akselivälit eivät tuohon säteeseen taivu.
Mutkat jäävät mäkien sisään eli visuaalista haittaa niistä ei ole.
Miten tuo muuntaja kytketään rataan? Tai siis lähinnä minkä valmistajan kytkentäraiteella se pitäisi tehdä,
Trixin omalla vai voiko sen tehdä ilman erilistä kytkentäraidetta? Jotain vastuksia kun noissa yleensä kai on?
Radalla on tarkoitus ajaa yhdellä junalla ja panostaa maisemaan ja rekvisiittaan.