Sähköveturi Sr2 Z-mittakaavassa

Yleistä keskustelua muista kuin H0-mittakaavan pienoisrautateistä.

Valvojat: jhr, Hermanni

Allu
Matkustaja

Sähköveturi Sr2 Z-mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja Allu »

Sain vihdoin ensimmäisen veturin rakennettua :) Rakennusselostus:
https://pienoismallit.net/galleria/malli_18501/
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tv_tyyppi
Lämmittäjä

Re: Sähköveturi Sr2 Z-mittakaavassa

Viesti Kirjoittaja tv_tyyppi »

Ooh! Oikein vakuuttava pikku marsu! Kun katso lopputulosta täytyy pitää mielessä että tuohan on todella pieni.

Mistä liikkeestä hankit / missä tulostutit dekalit?
Allu
Matkustaja

Viesti Kirjoittaja Allu »

Seripiste Oy. UV-tasotulostimella laserille tarkoitetulle läpinäkyvälle dekaalipaperille. Hyvää jälkeä tekevät
PasiS
Konduktööri

Viesti Kirjoittaja PasiS »

Todella hieno malli ja plussat vielä isotöisestä Suomi-konvertoinnista. N-skaalaan olen saman homman tehnyt, mutta se oli kyllä tätä helpompi työ. Lisää vaan kun sulta tuntuu onnistuvan. Näitä katselee mielellään.
T:PasiS
tv_tyyppi
Lämmittäjä

Allu kirjoitti: 26.01.2025 08:08 Seripiste Oy. UV-tasotulostimella laserille tarkoitetulle läpinäkyvälle dekaalipaperille. Hyvää jälkeä tekevät
Kiitos! Täytyy painaa mieleen tuo paikka niin tietää mistä tilaa kun saan jossain vaiheessa piirrettyä kaikki valkoiset dekalit mitä luulen joskus tarvitsevani!
PasiS
Konduktööri

Viesti Kirjoittaja PasiS »

tv_tyyppi kirjoitti: 26.01.2025 13:36
Allu kirjoitti: 26.01.2025 08:08 Seripiste Oy. UV-tasotulostimella laserille tarkoitetulle läpinäkyvälle dekaalipaperille. Hyvää jälkeä tekevät
Kiitos! Täytyy painaa mieleen tuo paikka niin tietää mistä tilaa kun saan jossain vaiheessa piirrettyä kaikki valkoiset dekalit mitä luulen joskus tarvitsevani!
Minkälaisia N-dekaleja olet ajatellut teettäväsi? Mulla voisi olla myös kiinnostusta, jos haluaisit kuluihin toisen osallistujan.
Mulla on myös jonkun verran Mestarimallien ylimääräisiä N-dekaleja, jos jotain yksittäistä kaipaat.
T:PasiS
tv_tyyppi
Lämmittäjä

Siis kaikenlaista olisi tarkoitus teettää, mutta kun se mitä N kalustoon tarvitsee on aika pienikokoista saisi yhdelle arkille mahtumaan vaikka mitä eikä sitten raaski parin hassun vaunun takia lähteä tilaamaan mitään. Eikä oikein muutenkaan tiennyt mistä. Mutta eipä sitten ole saanut ajoiksi piirtää kaikkea mitä tarvitsisi.

Mitä nyt aluksi olisi lähinnä tarkoitus hankkia: unkarilaisten aikakauden IV vaunujen ja vetureiden merkintöjä (kun niitä kerran rakentelee muun ohessa. Jonkin verran on kalustoa ihan maalatussa kunnossa odottamassa viimeistelyä), pitäisi vaan piirtää ja teettää ne dekalit.. Lähinnä nuo valkoiset dekalit ovat hankalia, muita saa omalla värilaserilla tulostettua ihan kohtuullisella lopputuloksella.

Suomivaunut ovat toissijainen projekti, muutama sininen vaunu odottaa kokoamista, samoin pari dieseliä. Joskus sitten, eli niitten dekaleilla ei oikein ole kiirettä.

Voi toki myös laittaa erilaisia samalle dekaliarkille joista kukin saa tarvitsemansa jos sillä tavalla saadaan pidettyä kuluja kohtuullisena (ei aavistusta mitä yksi A4 maksaisi tulostettuine dekaleineen maksaisi)