Karhulan-Sunilan rautatie OY

Yleinen keskustelu rautateistä ja pienoisrautateistä.

Valvojat: jhr, Hermanni

Vastaa Viestiin
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 372
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja jhr » 13.07.2008 20:37

Eipä taida Suomessa enää olla montakaan yksityistä rautatietä. Tssä kuitenkin yksi, Karhulan-Sunila Rautatie OY.
Nämä veturit (deeveri tai vemppu tallissa) vievät sellutehtaan vaunut Kymin asemalle.
Liitteet
560-6967.jpg
560-6967.jpg (62.43 KiB) Katsottu 26 kertaa
sunila6.jpg
sunila5.jpg
sunila4.jpg
sunila3.jpg
sunila2.jpg
sunila1.jpg
sunila.jpg

EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 270
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja EMD F7 » 13.07.2008 21:44

KSR:ällä on 1 MoVe90-veturi, joka muistuttaa ulkoisesti Dv12 25-sarjaa. Jopa niin paljon, että itsekin luulin sitä aiemmin 25-sarjalaiseksi. :) Telit on samat, samoin hytti. Jopa katolla on samanlainen jäähdytysilmastoinnin lauhduttaja. Konepellit on erilaiset. Nopeus 60km/h. Kone on joku Tampella-MGO, V12, mutta teknisesti eri moottori kuin 4-sylinteriä pitempi Dr13:n kone. Toinen Move90 löytyy Kuusankoskelta.

jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 372
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja jhr » 13.07.2008 21:52

Ahaa, se on Move. Se tyylikkäästi piilotteli itseään tallissa.

EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 270
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja EMD F7 » 19.07.2008 10:15

Tossa kuva Move90:stä: http://vaunut.org/kuvasivu.php/45553 . Tuon sisälle pääsi keväällä 2006 tehdyllä Kotkan seudun radoille suuntautuneelle Dr13 junaretkellä, jolla käytiin Haminassa, KSR:ällä ja Kotkan jossain satamassa. Alunperin oli kai tarkoitus vetää ko juna takaisin tuolta pätkältä juuri Move90:llä.

Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja Jimi » 29.07.2008 11:38

Tuon MoVe90:n ohjaamon sivun avattava ikkuna on näköjään vielä vanhanmallinen.

Thomson

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja Thomson » 17.08.2008 15:36

Ja nuo kaksi Movea onkin ainoat Move90:it maailmassa. Lisää eroavaisuuksia deeveriin verrattuna: konesuojat kaarevia päistään ja pitkänpään jäähdytinosa on aerodynaamisempi.

Vastaa Viestiin