Altenburg an der Donau (N-rata)

N-skaalan pienosrautatiet

Valvojat: jhr, Hermanni

PasiS
Konduktööri
Viestit: 73
Liittynyt: 06.01.2015 10:54

Re: Altenburg an der Donau (N-rata)

Viesti Kirjoittaja PasiS »

Hienolta näyttää. Vesi peilaa nätisti ja hyvännäköistä muutenkin. Työn iloa ja lisää kuvia vaan homman edistymisestä.
T:PasiS
Avatar
mudhoney
Lämmittäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 12.06.2007 13:32

Re: Altenburg an der Donau (N-rata)

Viesti Kirjoittaja mudhoney »

PasiS kirjoitti: 19.05.2024 20:36 Hienolta näyttää. Vesi peilaa nätisti ja hyvännäköistä muutenkin. Työn iloa ja lisää kuvia vaan homman edistymisestä.
T:PasiS
Sanasta sanaan komppaan.
tv_tyyppi
Lämmittäjä
Viestit: 254
Liittynyt: 27.08.2006 19:49

Re: Altenburg an der Donau (N-rata)

Viesti Kirjoittaja tv_tyyppi »

Tänään itäliikennettä raiteella kaksi. Vähän ahtaaksi käy kun on seitsemän vaunua luhanskilaisen veturin perässä. Raiteella kolme paremmin maisemaan sopivaa kalustoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
PasiS
Konduktööri
Viestit: 73
Liittynyt: 06.01.2015 10:54

Re: Altenburg an der Donau (N-rata)

Viesti Kirjoittaja PasiS »

Komeata on täytyy kehua. Tuttuja itänaapurin pikajunavaunuja. Itsellänikin näitä on useita niin vihreinä kun vanhan Repinin vaaleinakin. Hienoja vaunuja, muistaakseni Pikon valmistamia. Orkkispyörät uusimalla kulkukin on varsin mainiota.
tv_tyyppi
Lämmittäjä
Viestit: 254
Liittynyt: 27.08.2006 19:49

Re: Altenburg an der Donau (N-rata)

Viesti Kirjoittaja tv_tyyppi »

Joo pyörät täytyy vaihtaa. Laipat ovat niissä alkuperäisissä myös sen verran kookkaat, että ainakin peco 55 kiskoilla ne käytännössä ajavat pölkkyjen päällä. Joskus aikoinaan hankin modellbahnradsatzilta korvaavia pyöräkertoja, joihin olin todella tyytyväinen, myöhemmin kun tilasin heiltä he olivat päättäneet tehdä akselien päistä sen verran tylpät, etteivät ne enää pyörineet kunnolla (kun kirjoitin asiasta kehuen vuolaasti aiempaa laatua oli vastaus tyyliä '...ei kiinnosta') joten piti muokata telejä jotta sai ne toimimaan. Nyt tänä vuonna hankin vastaavanlaisia pyöräkertoja merkkiä Müller jotka toimivat jälleen loistavasti terävine akselinpäineen.

Tarkoitus olisi tosiaan maalata ja muokata näitä ikivanhoja Pikon vaunuja, yhteen aikaan tuolla jossain kulki aika värikkäitäkin junia - nykyään ne lienevät enenevissä määrin tylsän harmaita punaisine teksteineen joita nyt erinäisistä syistä ei oikein kaipaa radalle.