Radalla on kaksi höyryveturia, kymmenkunta tavaravaunua sekä kaksi moottorivaunua, joista toisessa on liitevaunu. Radan näkyvällä osuudella on kolme vaihdetta ja yksi raideristeys. Poikkeuksellisesti rataa tarkastellaan aseman takaa — ei julkisivun tai ratapihan puolelta niin kuin tavallisesti. Rata on rakennettu näyttelyradaksi, jolloin sen helppoon liikuteltavuuteen on kiinnitetty huomiota. Lohkot perustuvat styrofoam-levyihin, jotka on verhoiltu kolmen millimetrin vahvuisella vanerilla. Rakennukset on myös toteutettu keveistä materiaaleista — ne on pinnoitettu DAS-massalla, johon voidaan kaivertamalla mallata pinnan muodot, esimerkiksi kivien ja tiilien saumat.
Rata muodostaa suuren ympyrän. Radan takana on piilopiha, josta junia syötetään näkyvälle osuudelle. Asemalla on kolme läpiajettavaa raidetta ja yksi vetopätkä. Asemalla voidaan järjestää junakohtaus ja pienimuotoisia vaihtotöitä.
Radan rakentaja Gordon Gravett on tunnettu pienoismallirakentaja. Hän on julkaissut useita maisemointia käsitteleviä huippuluokan kirjoja mm. puiden rakentamisesta.














