Kytkennän herkkyys on luokkaa 10 mA/mV per kontakti,eli suht pienellä muutoksella tila muuttuu.Kyseessä on siis Tamsin S88-3,johon tämä "dingeli"yhdistetään.Psi kirjoitti:
DCC-käytössä kytkentä rataan pitää olla galvaanisesti erotettu, ettei johdeta harhavirtoja dekoodereiden kautta. Jartsan komponenttilistasta voi päätellä että veturi haistetaan diodien yli jäävän häviön avulla -- jännite diodien yli sytyttää optoeristimen LEDin ja saadaan se galvaaninen erotuskin. Mikä lienee kytkennän herkkyys? Monenko kilo-ohmin vastus kiskojen välillä pystytään luotettavasti tunnistamaan? Paljonko voltteja häviää diodeihin?
Kaikennäköisiä asioita joutuu ottamaan kaksikiskopuolella huomioon.
Digikäytössä ei nykyisin tarvitse
pekka
3A:n Diodien tarkoitus on siirtää se digi-informaatio näille pätkityille sektioille,jotta veturi kulkee näiden yli.D1-3häviö jää n.2,1V:iin.
Vastuslakka/maali tavaravaunun fillarin eristeen yli,tarvittaessa uusitaan jos ongelmia esiintyy.
SMD vastus (muutama k-ohm)juotettuna eristeen yli on luotettavampi,pitää tehdä nopea juotos jottei eristys sula.