No tuo etenee hitaasti, mutta varmasti kuin kilpikonna... Vai onko radan suunnittelu ja valmiina vain tuo kuvassa näkyvä + muutama piippurassista ja grillitikusta väännetty puu reilun puolen vuoden aikana värkättynä reipasta tahtia?
Toisaalta kun kyseessä on harrastus, eli vastapainoa työlle, niin senhän kuuluukin edetä rauhassa ja rönsyten vastapainoksi sille, että työelämä vaatii tyypillisesti tehoa, suunnitelmallisuutta ja tuloksia ajallaan. Kieltämättä tämä hobby on ihan toimivaa stressiterapiaa.
Ai niin ja olenhan tehnyt vähän myös elektroniikkaa ja yhtä taloa, joita tuossa ei näy.
Sopiva sepeli on edelleen löytymättä. Tuo hiekka saa olla reunemmalla, mutta haluaisin sellaisen harmaan ja sopivan karkean sepelin sinne radalle. Ajattelin seuloa itse sopivan väristä mursketta. Töissä on betonilaboratorio ja siellä selainen todella tehokas ja hyvä seulasysteemi. Sieltä siten sopiva raekoko talteen. Toinen kokeilemisen arvoinen juttu olisi värjätä tuosta samasta hiekasta vaalempaa sepeliksi. Se ei taida tosin olla helppoa?
Saas nähdä tuleeko tuosta moduulisaumasta pikajunalla liikennöitävää tasoa, kun ainakin nyt tuntuu kolisevan aika raskaasti. En ole vielä viilaillut kiskonpäitä.
Olen itsekin joskus yllättynyt miten värit vääristyvät luonnonvalossa. Viimeksi kun maalasin Ukko-Pekkaa. Sisällä kaikki näytti "ruusuiselta" ja kun vein sen partsille niin pettymys oli suuri...
Toinen missä olen huomannut ongelmaa jos kuvaa salamalla nin taas tuo Ukko-Pekka näyttää oudolta.
Taitaa olla sisävalo monesti keltaista (hehkulamppu). Salama ja luonnonvalo on kai molemmat melko valkoista. Ulkona saisi hienoja valokuvia mallista, kun varjotkin tulee ihan oikein. Haluaisin sisälle valaistuksen, joka tekee varjot, kuten auringonpiste + sinertävää hajavaloa, kuten taivaalta varjon puolelle tulee, mutta eipä taida sisätilassa onnistua luonnonvalon matkiminen (jos ei sitten matki pilvisen päivän vaaleaa hajavaloa).