ICE- remonttia
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Veturinkuljettaja
ICE- remonttia
Laittelen tuollaista kuntoon. Johtimia olen uusinut. Dekooderi on ilmeisesti ESU LokPilot?. Siihen on juotettu 5 johdinta, ru ja pu valoille, ovat samalla dekooderin virransyöttöä. Mu, vi ja si ovat (AC)moottorille. Dekooderissa on vielä 2 johdinpaikkaa vapaana. On myös 4-os kytkin, jotka ovat kaikki Off. Mitä näillä kytkimillä voisi tehdä? Veturin keulassa on 1 polttimo, jonka olen ajatellut korvata parilla ledillä. Pari siksi, että toinen vaakasuorassa alavaloja varten, toinen pystyssä ylävaloa varten. 1,8mm:n ledit mahtunevat näin, polttimon sijaan. Niitä varten pitäisi laittaa kokoaaltosilta, lyytti ja etuvastus. Tai onko deltasähkö kanttiaaltoa, jolloin lyytti olisi ehkä vähemmän tarpeellinen.?
-
- Asemapäällikkö
Re: ICE- remonttia
Ihan kuin viestistä puuttuisi joku siihen ajateltu havainnollistava kuva?ealab kirjoitti:Laittelen tuollaista kuntoon. Johtimia olen uusinut. Dekooderi on ilmeisesti ESU LokPilot?. Siihen on juotettu 5 johdinta, ru ja pu valoille, ovat samalla dekooderin virransyöttöä. Mu, vi ja si ovat (AC)moottorille. Dekooderissa on vielä 2 johdinpaikkaa vapaana. On myös 4-os kytkin, jotka ovat kaikki Off. Mitä näillä kytkimillä voisi tehdä? Veturin keulassa on 1 polttimo, jonka olen ajatellut korvata parilla ledillä. Pari siksi, että toinen vaakasuorassa alavaloja varten, toinen pystyssä ylävaloa varten. 1,8mm:n ledit mahtunevat näin, polttimon sijaan. Niitä varten pitäisi laittaa kokoaaltosilta, lyytti ja etuvastus. Tai onko deltasähkö kanttiaaltoa, jolloin lyytti olisi ehkä vähemmän tarpeellinen.?
-
- Veturinkuljettaja
Tällainen kuva. Decoderissa on 701.17 chippi. Ledien kytkentä ja asennus on sitten toinen juttu. Siinä mitään kummallista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Veturinkuljettaja
Netistä hakusanalla "dekoder 701.17", löytyy kytkennät. Jos vaikka haluaisi dekooderiin tehdä muutoksia.
-
- Lämmittäjä
Kyseessä on Märklinin Delta-dekooderi. Dippi-kytkimillä valitaan dekooderin osoite. off-off-off-off on analogi-asento.
t. Juha
t. Juha
-
- Veturinkuljettaja
Kiitos! Itsellä ei ole digivermeistä paljon kokemusta, veturi ei ole minun. Noiden nettiohjeiden muutoksia on mahdollista itse tehdä välttyen ostamasta uutta, kalliimpaa versiota,