Sr1

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Velnor
Matkustaja
Viestit: 1
Liittynyt: 22.09.2018 20:40

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Velnor »

Terve Maksim Dementiev.
Onko vielä Sr1 siä jäljellä?
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Hei, kyllä ne ovat tilattavissa. :)
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Goofy
Ratavartija
Viestit: 47
Liittynyt: 04.09.2008 22:50

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Goofy »

Hei mestari minä haluaisin yhden tässä uusimmassa asussa. nro 3054.
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Hei, vastasin yksityisviestillä.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
oulutrains
Matkustaja
Viestit: 1
Liittynyt: 18.11.2019 20:31

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja oulutrains »

Kuinkas paljon tällainen maksaa?
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Vastasin yksityisviestillä.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Edullinen "Siperian suden" moottorointi Märklinin moottorilla.

Paras teli tähän malliin on Rocon teli. Siinä tapauksessa moottorointi vaatii vain vähän työtä. Mutta Rocon moottorit eivät ole aina saatavilla. Lisäksi jos radalla on käytössä vaihtovirtajärjestelmä, joutuu etsimään muita vaihtoehtoja.

Siksi kerron nyt yksinkertaisesta ja edullisesta moottorointikeinosta, johon eivät kuulu raamin muuntelu tai sivutelien vaihto. Tämä vaihtoehto sopii useammille harrastajille ja tuo hyviä tuloksia.

kuva 001. Ensin ostetaan Märlinin BR185.
kuva 002. Otetaan pois molemmista malleista korit, BR185:sta puretaan myös lyhdyt ja esteenraivaajat kytkimineen.
kuva 003. Oikein terävällä veitsellä poistetaan varovasti Sr1:stä sisällä olevat tarpeettomat osat ja silotetaan sitten paikat.
kuva 004. Välitulos. Kori on valmis asetettavaksi.
kuva 005. Terävällä veitsellä poistetaan BR185:sta sivuportaat.
kuva 006. Ja leikataan osittain pois pienet portaat puskurinpalkeista.
kuva 007. Sovitellaan koria. Ohjaamoiden tukena pitäisi olla puskurinpalkit. Jos kori ei oikein asetu paikoilleen, leikataan taas lisää portaita puskurinpalkeista. Samoin korin ja telin välille tulee raot. Niiden leveys on 1,5 mm. Korin seinät siis taipuvat sormien alla kolmella millimetrillä.
kuva 008. Jotta kori ei taipuisi, asetetaan 1,5 mm-levyisillä polystyreenipätkillä.
kuva 009. Liimataan pätkät teliin kiinni pikaliimalla.
Liitteet
001.jpg
001.jpg (77.45 KiB) Katsottu 1333 kertaa
002.jpg
002.jpg (95.6 KiB) Katsottu 1333 kertaa
003.jpg
003.jpg (69.95 KiB) Katsottu 1333 kertaa
004.jpg
004.jpg (65.94 KiB) Katsottu 1333 kertaa
005.jpg
005.jpg (59.67 KiB) Katsottu 1333 kertaa
006.jpg
006.jpg (40.89 KiB) Katsottu 1333 kertaa
007.jpg
007.jpg (50.39 KiB) Katsottu 1333 kertaa
008.jpg
008.jpg (82.13 KiB) Katsottu 1333 kertaa
009.jpg
009.jpg (44.41 KiB) Katsottu 1333 kertaa
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

...ja kuva 010. Asetetaan kori telille. Sitten liimataan pienet muovipidikkeet korin keskiosaan, jotta kori pysyisi paikallaan.
kuva 011. Muokataan Sr1:n esteenraivaajaa ja kiinnitetään se BR185:n peruskytkimeen. Kiinnitetään kytkin sopivalla ruuvilla aluskehykseen.
kuvat 012 ja 013. Lopputulos.

Sitten jää vielä valaistus. Mielestäni tämä ei ole vaikeaa eikä tästä tarvitse kertoa.
Liitteet
010.jpg
010.jpg (78.01 KiB) Katsottu 1331 kertaa
011.jpg
011.jpg (62.88 KiB) Katsottu 1331 kertaa
012.jpg
012.jpg (80.36 KiB) Katsottu 1331 kertaa
013.jpg
013.jpg (61.3 KiB) Katsottu 1331 kertaa
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Vastaa Viestiin