Mielenkintoinen viesti Con-Cor-yhtiön www-sivulla:
"Affa Model Train factory closing in China"
https://www.con-cor.com/
Artikkelin mukaan tuo tehdas on toimittanut mm pyöräkertoja ja ruuveja muille Kiinalaisille sopimusvalmistajille.
pekka
Kiinalainen sopimusvalmistaja mahdollisesti lopettanut
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 333
- Liittynyt: 24.02.2007 12:32
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 415
- Liittynyt: 07.02.2006 18:05
Re: Kiinalainen sopimusvalmistaja mahdollisesti lopettanut
Näytti valmistaneen myös H0 ja N kalustoa, tarvikkeita ja rekvisiittaa, firman kauppaa voi vielä selata https://www.con-cor.com/shop/
Kyseisellä valmistajalla on oma youtube kanavakin https://www.youtube.com/channel/UCjcFAm ... DhIdWgK8kQ
Kyseisellä valmistajalla on oma youtube kanavakin https://www.youtube.com/channel/UCjcFAm ... DhIdWgK8kQ
Ylläpito
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 333
- Liittynyt: 24.02.2007 12:32
Re: Kiinalainen sopimusvalmistaja mahdollisesti lopettanut
Atlas ja Bowser lienevät myös yhtiön asiakkaita:
https://panjiva.com/Affa-Technology-Ltd/33398944
pekka
https://panjiva.com/Affa-Technology-Ltd/33398944
pekka
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 333
- Liittynyt: 24.02.2007 12:32
Re: Kiinalainen sopimusvalmistaja mahdollisesti lopettanut
Con-Cor ei ole uutisen mukaan lopettamassa, vaan heidän (ja Atlaksen, Bowserin jne...) käyttämä suuri kiinalainen alihankkija/sopimusvalmistaja Affa Technology Ltd.Hermanni kirjoitti: ↑24.08.2018 08:21 Näytti valmistaneen myös H0 ja N kalustoa, tarvikkeita ja rekvisiittaa, firman kauppaa voi vielä selata https://www.con-cor.com/shop/
Kyseisellä valmistajalla on oma youtube kanavakin https://www.youtube.com/channel/UCjcFAm ... DhIdWgK8kQ
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 964
- Liittynyt: 17.12.2007 10:03
Re: Kiinalainen sopimusvalmistaja mahdollisesti lopettanut
Asiaa on puitu ahkerasti alan medioissa. AFFAn alihankintapalveluista riippuvaiset yritykset taas ovat kertoneet asiasta omille asiakkailleen. Tietoa on saapunut myös Pohjolan perukoille , koska Mestarimallit on ostanut sarjoihinsa osia Bowserilta, joka taas on käyttänyt AFFAn alihankintapalveluita.
Kyse ei ole pelkästään ruuvien ja fillareiden valmistuksesta, vaan myös ruiskupuristuspalveluista. AFFA on tehnyt alihankintana ruiskupuristustyötä, joka on voinut perustua alihankintaa ostavan asiakkaan omistamiin työkaluihin, esim. Con-Conrin tapauksessa. Tässä tapauksessa ei synny varsinaista ongelmaa, koska työkalut voidaan siirtää jonkun toisen ruiskupuristusta tekevän yrityksen hoitoon. Viiveitä tuotantoon toki syntyy, kuten moni yritys onkin jo kertonut. Silloin valmistaja on pulassa, jos työkalu on duunia tehtäessä sovittu jäävän alihankkijan omaisuudeksi.
Con-Corin omistaja Jim Conway kertoo Con-Corin sivuilta löytyvässä pitkässä tiedotteessaan AFFAn lopettamisen koskevan tusinaa amerikkalaista pienoisrautatiealan yritystä ja 7-8 eurooppalaista yritystä. Keskusteluissa amerikkalaisista yrityksistä on mainittu Con-Cor, Atlas, Bowser, Exactrail, Tangelis, Intermountain, Fox Valley ja Trainwork. Eurooppalaisista on mainittu Roco ja japanilaisista Kato. Vaikea sanoa pitävätkö spekulaatiot kutinsa — tämän tietävät vain yritykset itse. Osa AFFAn alihankintaa käyttävistä yrityksistä on itse kertonut viiveistä ja niiden syistä nettisivuillaan.
Samassa yhteydessä on mainittu Hornbyn ensimmäisistä alihankintaseikkailuista Kiinassa, jollon kaikki tuotanto keskitettiin alkuvaiheessa yhteen paikkaan. Hullusti siinä meinasi käydä, kun alihankkija ajautui vaikeuksiin. Tämän jälkeen Hornby ei enää "laittanut kaikkia munia samaan koriin", vaan alihankinta perustuu jo kymmenien alihankkijoiden käyttöön. Harrastajille tämä on antanut mahdollisuuden uuteen bongauksen lajiin, kun pakkauksiin on painettu koodi, jonka perusteella voi jäljittää alihankkijan
Kyse ei ole pelkästään ruuvien ja fillareiden valmistuksesta, vaan myös ruiskupuristuspalveluista. AFFA on tehnyt alihankintana ruiskupuristustyötä, joka on voinut perustua alihankintaa ostavan asiakkaan omistamiin työkaluihin, esim. Con-Conrin tapauksessa. Tässä tapauksessa ei synny varsinaista ongelmaa, koska työkalut voidaan siirtää jonkun toisen ruiskupuristusta tekevän yrityksen hoitoon. Viiveitä tuotantoon toki syntyy, kuten moni yritys onkin jo kertonut. Silloin valmistaja on pulassa, jos työkalu on duunia tehtäessä sovittu jäävän alihankkijan omaisuudeksi.
Con-Corin omistaja Jim Conway kertoo Con-Corin sivuilta löytyvässä pitkässä tiedotteessaan AFFAn lopettamisen koskevan tusinaa amerikkalaista pienoisrautatiealan yritystä ja 7-8 eurooppalaista yritystä. Keskusteluissa amerikkalaisista yrityksistä on mainittu Con-Cor, Atlas, Bowser, Exactrail, Tangelis, Intermountain, Fox Valley ja Trainwork. Eurooppalaisista on mainittu Roco ja japanilaisista Kato. Vaikea sanoa pitävätkö spekulaatiot kutinsa — tämän tietävät vain yritykset itse. Osa AFFAn alihankintaa käyttävistä yrityksistä on itse kertonut viiveistä ja niiden syistä nettisivuillaan.
Samassa yhteydessä on mainittu Hornbyn ensimmäisistä alihankintaseikkailuista Kiinassa, jollon kaikki tuotanto keskitettiin alkuvaiheessa yhteen paikkaan. Hullusti siinä meinasi käydä, kun alihankkija ajautui vaikeuksiin. Tämän jälkeen Hornby ei enää "laittanut kaikkia munia samaan koriin", vaan alihankinta perustuu jo kymmenien alihankkijoiden käyttöön. Harrastajille tämä on antanut mahdollisuuden uuteen bongauksen lajiin, kun pakkauksiin on painettu koodi, jonka perusteella voi jäljittää alihankkijan