Kuinka alas se ylösalaisin asennettava moottori muuten menee? Normaaliasennuksessahan se kytkentävipu tule vaihteen kyljestä pöydän päällä ulos ja menee moottorin kyljestä sisään. Kuvaston kuvista muistan että tuo käyttövipu pitää kääntää, jos moottori pannaan ylösalaisin. Laskeutuuko vivun moottorin puoleinen pää silloin niin paljon pöydän tason alapuolelle että moottori kokonaisuudessaa jää pöytätason alle?jartsa kirjoitti: --vaihdemotti on jo (-74/75) ollut mahdollista kääntää toisinpäin Fleischmann:in (piccolo ja HO).
Vaihdemotista ei jää näkyviin mitään vaihteen viereen käännettynä ollessaan,ainoastaan mahdollisesti(erillinen)vaihteen suunnan osoittava "lamppu".
Vaihdemotin kohdalle jyrsitään kolo levyyn ratapöydässä,päälle voi asentaa sopivan muovisuikaleen peitteeksi(kuviona:hiekka,lankku tms.)
Mua on aina huolestuttanut noiden ylösalaisin asennettujen Fleischmann-moottoreiden suojaaminen maisemalitkuilta, jos rataa sorastaa (esim. raidevälejä vaikkapa Fleischmannin sirotteella) tai maisemapuruja muuten vaan liimailee vaihteen ympäristössä: Millä estää liimalitkun meneminen tuonne moottorin kaivantoon? Moottorit täytyy tietysti asentaa vasta maisemoinnin/sorastuksen jälkeen. Kuinka huomaamattomasti tuo jälkikäteen peittäminen onnistuu, vaikka peittävän levyn onkin etukäteen sorastanut tai ruohottanut? Kannattaako moottoria ehkä ylipäänsä yrittää piilottaa?
pekka