Tässä on muuten menossa kääntöpöydän teko

Aika rutkasti on tullu otettua kuvia joka vaiheesta, saas nähä miten äijän käy, toimiiko. Ainakin kun kokeilin laittaa paikalleen niin kiskot oli suorassa ja muutenkin näytti toimivan....
Valvojat: jhr, Hermanni
Itse en usko oikein tuon releen voimaan jännitteetömänä pitää vaihde suoraan tai käännettynä, kuinka vain....Jaska kirjoitti:Se on bilteman auton rele 12V, mutta Tapiolan kerhon sivuilla oli kytkentäkaavio, jolla siihen saa tuplajännitteisen pulssin lisäämään tehoa, jos voima ei muuten riitä. Meinaan koittaa ensiksi ihan sellaisenaan 12V:llä.
Jos tuo toimii, niin olis helppoa ja halpaa! Yksi rele on muistaaseni 2,5€ ja tuon rautalangan juottaminen paikoilleen ehkä minuutti aikaa...
Tuosta saa vielä normaalin releen hyödyt kaupanpäälle, eli esim. jossain palaa merkkivalo, kun vaihde on sivuun käännettynä tms.
Miten teet ne? Mulla oli ajatuksena tehdä sähkötolppaa varten aihio ja siitä muotti. Sitten olisi valanut jotain epoksia tai muuta sopivaa muottiin ja hionut rösöt pois. Mutta tällä hetkellä epäilyttää teenkö sähköjä ollenkaan. Mietityttää miten se istuisi moduulien saumojen kanssa. Yksi konsti olisi tietysti tehdä pelkät tolpat ja jättää varsinainen ajolanka ym langat pois. Sinänsä ajolangatkin olisi mielestäni aika hienot, jos ne nätisti saa tehtyä.jhr kirjoitti:Mulla on menossa sähkötolppien teko. Tuskastuttavan hidasta hommaa...