On se epäreilua (VR Sr3 tehdasmalli)

Yleistä keskustelua muista kuin H0-mittakaavan pienoisrautateistä.

Valvojat: jhr, Hermanni

tv_tyyppi
Lämmittäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 27.08.2006 19:49

On se epäreilua (VR Sr3 tehdasmalli)

Viesti Kirjoittaja tv_tyyppi »

https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-01012.html

Törmäsin tällaiseen, ehkä tämän olemassaolo oli jo yleisesti tiedossa, mutta pisti vain silmään, että mitäh, Sr3 aivan tehdasmallina. Mutta ei taida olla kovinkaan monta harrastajaa, jotka rakentelisivat TT mittakaavassa Suomirataa. Ja vaikka Tilligillä on Vectron olemassa piti Sr3 tehdä dummynä, tuskin edes pyörivin pyörin.

No eivät tuon veturin yksityiskohdatkaan vastaa aivan Sr3:a.
Moln
Matkustaja
Viestit: 1
Liittynyt: 28.01.2021 02:13

Re: On se epäreilua (VR Sr3 tehdasmalli)

Viesti Kirjoittaja Moln »

Olen ehkä ainoa iloinen Suomen radan TT mittakaavassa harrastaja! Itse juuri katsoin Tilligin luettelo ja mainoskuvana joka sivun alla huomasin sen Sr3 veturin. Mutta varsinaisessa katalogissa ei sitä löyty. Vain sun linkin mukaan pääsin sinne asti. Mutta onko se liikkumaton veturi? Miksi sarjan hinta on sen verran iso?
tv_tyyppi
Lämmittäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 27.08.2006 19:49

Re: On se epäreilua (VR Sr3 tehdasmalli)

Viesti Kirjoittaja tv_tyyppi »

Tillig ei väitä edes veturin olevan VR:n veturi - mainitsee sen olevan 'freelance'-malli.

Veturi siis on liikkumaton, mahdollisesti jopa ilman pyöriviä pyöriä.

Mutta suunnilleen tällä tavalla Sr3 kai kuljetettiin tehtaalta laivalle ennenkuin se tuotiin Suomeen.
Teppo1
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 16.02.2016 12:25

Re: On se epäreilua (VR Sr3 tehdasmalli)

Viesti Kirjoittaja Teppo1 »

TuH
Ratavartija
Viestit: 13
Liittynyt: 03.08.2015 08:40

Re: On se epäreilua (VR Sr3 tehdasmalli)

Viesti Kirjoittaja TuH »

Moln kirjoitti: 28.01.2021 02:36 Olen ehkä ainoa iloinen Suomen radan TT mittakaavassa harrastaja! Itse juuri katsoin Tilligin luettelo ja mainoskuvana joka sivun alla huomasin sen Sr3 veturin. Mutta varsinaisessa katalogissa ei sitä löyty. Vain sun linkin mukaan pääsin sinne asti. Mutta onko se liikkumaton veturi? Miksi sarjan hinta on sen verran iso?
Noo, löytyy niitä muitakin "vinksahtaneita". Itsellä rakenteilla Dv12, Dm7 ja Gbkk-vaunuja TT-mittakaavaan. Olen tuon SR3:sen havainnut myös, ja silloisten spekulointien perusteella vaatisi aika paljon töitä saada liikkuvaksi malliksi, ja näyttämään suomalaiselta. Tosin, tuo uudempi kalusto ei itseä kauheasti edes kiinnosta.
Vastaa Viestiin