Yleistä keskustelua omista radoista ja projekteista.
Valvojat: jhr, Hermanni
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 13.08.2015 14:53
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 18.10.2015 20:03
Nyt alkaa syksyn rakennusrupeama. Saa nährä mitä saa aikaseks...
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 31.10.2015 10:29
Aloin suunnitella radalle satamaa, vaikka toteutus on näissäkin osuuksissa pahasti kesken.
Yritän kuitenkinn olla suunnittelematta sataman seutua liikaa ennen kuin pääsen Kiertorataan. Olen kuitenkin aika varma että satamasta tulee moduuli. Samoin joistain pätkistä Kiertorata. Ai niin, ja Kalakummun rvp on poistettu suunnitelmista. Rdallani on muutenkin liian paljon liikennepaikkoja suhteessa kokoon.
-
ealab
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1120
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Viesti
Kirjoittaja ealab » 01.11.2015 09:31
Suunnitelmat, layot:t, näyttävät ns. luonnollisilta. Piirrostavasta huolimatta. (Rvp oikeassa rautatiesanastossa on raidevirtapiiri.

)
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 13.11.2015 20:00
Olen kyllä sittemmin tehnyt parempia (Pitäisikö laittaa?). Radalla ei hirveästi ole edistystä tapahtunut. Sorajärven asemarakennuksen rautalankamallin teen ehkä viikonloppuna. Laudoitus, ovet, ikkunat, katto tulevat myöhemmin. Tasoristeyksen maalaus on kesken. Vielä keskiviiva. Lisäksi ensimmäiset koeajot Kottolan linjavaihteella pitäisi suorittaa viikonloppuna. Paljon tekemistä siis!
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 27.11.2015 14:51
-
EMD F7
- Lämmittäjä
- Viestit: 270
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Viesti
Kirjoittaja EMD F7 » 29.11.2015 19:14
Ihan ok silta kyllä. Kannattaa käyttää koulun pajan vehkeitä hyväksi.
Tulipa mieleen, että vasta eräillä pienoisrautatiepäivällä kun törmäsin 3lk liikunnan ja 4-6lk puutyöopettajaan, tuli puheeksi että hän oli ennen 90-l lamaa suunnitellut ala-asteelle PR-kerhoa muttakun näki junien hinnat luopui aiheesta. En olisi ikinä uskonut tunneilla ollessa tätä. Sen varran kovanaama oli.
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 27.12.2015 17:13
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 01.05.2016 13:47
TIEDOTE: Yhdysraiteen ulkoasua on tuunattu! Tekstin pitäisi näkyä patemmin. Palautetta, kiitos.
http://yhdysraide.vuodatus.net/
-
ATH
- Konduktööri
- Viestit: 64
- Liittynyt: 07.07.2015 19:11
Viesti
Kirjoittaja ATH » 22.12.2017 17:56
Pienoisrautatieni hakee uudenlaista suuntaa. Kottolan linjavaihteelle olen rakentanut öljyvaunjen purkupaikkaa.
Tällä hetkellä suunnitelma olisi sueraavanlainen: Sorajärvi pysyy ennallaan. Arvovaara pienenee asemana, mutta sinne tulee järjestelyratapiha ja laskumäki. Romuttamo säilyy, autovaunujen kuormausramppi ei. Moduulirata (Luuppi, Sakkolan satama, Sakkola) säilyy ennallaan. Silmukan poistuu, tilalle tulee Kalliovuoren linjavaihde Arvovaaran suunnasta. Spiraali tulee eripuolelle Sorajärven rataa. Kalliovuoren asema siirtyy lähemmäksi spiraalia ja muuttuu raja-asemaksi. Kalliovuoren aseman aiemmassa suunnitelmassa varatulle paikalle tulee raja.
Tässä ideana ennemmän tavaraliikenteen logistiikkaan ja operointiin suunniteltu rata.
Viimeisimmän päivityksen jälkeen olen hankkinut kiskoja, maisemointitarvikkeita ja hieman lisää kalustoa. Päivittelen siitä todennäköisesti myöhemmin Yhdysraiteelle.