Kiitos.
Alkaa tämä moniin pyörä-"standardeihin" liittyvä vaihdeproblematiikka vähitellen valjeta minullekin, kun vaan joku jaksaa riittävän monta kertaa selittää
Selvitystesi perusteella alan kallistua Peco code 75 -vaihteiden suuntaan. Vielä pitää kokeilla, miten hyvin lyhyet 2-akseliset veturit menevät yli Pecon insulfrog-vaihteista -- ne olisivat varmaan helpompi ja halvempi ratkaisu kuin electrofrog. Mutta nyt ainakin tiedän, mille vaihteille voin ratani suunnitella niin, että siellä kulkevat sulassa sovussa niin Mestarimallit kuin Rocot ja Fleischmannitkin.
Muuten, Pecollakin näyttää olevan (tulossa?) "frog juicer", PLS-130, mutta se vaatii kaverikseen Pecon Smartswitch-systeemiä:
"If powering Electrofrog turnouts with the SmartSwitch, a PLS-130 SmartFrog board can be installed to each turnout to automatically and 100% reliably switch the polarity of the frog."
http://www.peco-uk.com/imageselector/Fi ... l%20v2.pdf
Junnailija
Sv12/Dv12 on valmistunut!
Valvoja: PeS
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 107
- Liittynyt: 22.11.2016 15:56
Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!
Onko Mikkeliin mänijöitä? Juna män justiisa!
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!
Vaihteen aukiajon voi välttää tekemällä eristetyn raideosuuden ennen vaihdetta. Raiteen ajosähkö riippuisi vaihteen asennosta/väärästä kulkutiestä.. Jos vaihde, tai kulkutie väärin, osuus "kylmä". Tämän voi tehdä digiradallakin, siihen digiradassa muitakin konsteja? Tähän sopisi hyvin myös pääopastinten opastinkäsitteet...
Pyöräkertojen käytös vaihteissa selkeytyy helposti, kun pyöräkertaa hyppysissä kuljetetaan vaihteessa ja ihmetellään. Katsotaan ikään kuin "sammakkoperspektiivistä"
Pyöräkertojen käytös vaihteissa selkeytyy helposti, kun pyöräkertaa hyppysissä kuljetetaan vaihteessa ja ihmetellään. Katsotaan ikään kuin "sammakkoperspektiivistä"