kreikkalainen kirjoitti:Just, päädyissä K-kiskoa ja moduulin sisällä K- tai M- tai C-kiskoa, kun rataosa omalla moduulilla on sähköisesti testattu. Se on turha, keskustela kiskokoodista 83 ja 75 tai pyöräprofiilista RP25, kun unohdetaan tavallisia kuolevia harrastajia. Ajatus on, että täyttyy ola suotseva aloitelijoiden kanssa ja hyväksya niiden C-palakiskot joululahjapaketista ja myös M-palakiskot isoisän perinnöstä, että kynnys moduulihommissa ei ole niin vaikea.
Eikä se mikään ongelma ainakaan minulle ole jos saa vaikka M-kiskolla päädyn tehtyä, kunhan vain käy pulttikiinnitykseltään ja kiskon korkeudeltaan fremoon kiinni.
Tärkeää on vain tuo mitoitus ja että kiskot ovat päädystä tukevasti kiinni.
kreikkalainen kirjoitti:Vai sanommeko: "rommuta kaikki omistamassa olevat palakiskot ja hanki vain K-kiskoja uhrautamalla taskurahat"? Ajatelen siis junioreista ja ehkä myös kouluprojekteista.
Ei tietenkään, minulle ainakin kaikki kelpaa kunhan vain moduulit saadaan toisiinsa liitettyä, niin mekaanisesti kuin sähköisestikkin.
EDIT Niin pyöräkerrathan ei edes ongelma ole jos kalusto on märkliniä ja todennäköisesti märklin harrastajat ovat vaihtaneet kalustoonsa sopivat pyörät.