Page 16 of 16

Re: Sr1

Posted: 27.06.2019 00:49
by Velnor
Terve Maksim Dementiev.
Onko vielä Sr1 siä jäljellä?

Re: Sr1

Posted: 29.06.2019 10:10
by Hrukach
Hei, kyllä ne ovat tilattavissa. :)

Re: Sr1

Posted: 30.06.2019 03:55
by Goofy
Hei mestari minä haluaisin yhden tässä uusimmassa asussa. nro 3054.

Re: Sr1

Posted: 30.06.2019 10:34
by Hrukach
Hei, vastasin yksityisviestillä.

Re: Sr1

Posted: 18.11.2019 20:33
by oulutrains
Kuinkas paljon tällainen maksaa?

Re: Sr1

Posted: 20.11.2019 18:44
by Hrukach
Vastasin yksityisviestillä.

Re: Sr1

Posted: 04.03.2020 20:40
by Hrukach
Edullinen "Siperian suden" moottorointi Märklinin moottorilla.

Paras teli tähän malliin on Rocon teli. Siinä tapauksessa moottorointi vaatii vain vähän työtä. Mutta Rocon moottorit eivät ole aina saatavilla. Lisäksi jos radalla on käytössä vaihtovirtajärjestelmä, joutuu etsimään muita vaihtoehtoja.

Siksi kerron nyt yksinkertaisesta ja edullisesta moottorointikeinosta, johon eivät kuulu raamin muuntelu tai sivutelien vaihto. Tämä vaihtoehto sopii useammille harrastajille ja tuo hyviä tuloksia.

kuva 001. Ensin ostetaan Märlinin BR185.
kuva 002. Otetaan pois molemmista malleista korit, BR185:sta puretaan myös lyhdyt ja esteenraivaajat kytkimineen.
kuva 003. Oikein terävällä veitsellä poistetaan varovasti Sr1:stä sisällä olevat tarpeettomat osat ja silotetaan sitten paikat.
kuva 004. Välitulos. Kori on valmis asetettavaksi.
kuva 005. Terävällä veitsellä poistetaan BR185:sta sivuportaat.
kuva 006. Ja leikataan osittain pois pienet portaat puskurinpalkeista.
kuva 007. Sovitellaan koria. Ohjaamoiden tukena pitäisi olla puskurinpalkit. Jos kori ei oikein asetu paikoilleen, leikataan taas lisää portaita puskurinpalkeista. Samoin korin ja telin välille tulee raot. Niiden leveys on 1,5 mm. Korin seinät siis taipuvat sormien alla kolmella millimetrillä.
kuva 008. Jotta kori ei taipuisi, asetetaan 1,5 mm-levyisillä polystyreenipätkillä.
kuva 009. Liimataan pätkät teliin kiinni pikaliimalla.

Re: Sr1

Posted: 04.03.2020 20:43
by Hrukach
...ja kuva 010. Asetetaan kori telille. Sitten liimataan pienet muovipidikkeet korin keskiosaan, jotta kori pysyisi paikallaan.
kuva 011. Muokataan Sr1:n esteenraivaajaa ja kiinnitetään se BR185:n peruskytkimeen. Kiinnitetään kytkin sopivalla ruuvilla aluskehykseen.
kuvat 012 ja 013. Lopputulos.

Sitten jää vielä valaistus. Mielestäni tämä ei ole vaikeaa eikä tästä tarvitse kertoa.