Sr2 (H0)
Moderators: jhr, Hermanni
-
- Konduktööri
- Posts: 87
- Joined: 28.10.2007 19:30
Re: Sr2
Voisinhan minäkin koittaa sitä modaamista. Ne virroittimensuojat ei minua haittaa, joten pelkkä maalaaminen riittäisi. Ja kyllähän ne voisi jälkeenpäin poistaa.
http://www.freewebs.com/ollihp/ <--- Kuvauspäiväkirja aloitettu!
-
- Veturinkuljettaja
- Posts: 1185
- Joined: 21.09.2007 09:49
Re: Sr2
Ohjaamo on erillinen elementti sisäpuolella. Koplinkituppilo on rakennettu pienemmäksi, jotta tuo tolkuton kita voidaan pienentää. Virroittimen suojat pitäisi poistaa mekaanisesti. Oikeastaan Turun Kiskoliikennekerhon lehdestä: Tenderi; löytyy kuvia ja piirroksia.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Asemapäällikkö
- Posts: 585
- Joined: 09.01.2007 10:58
Re: Sr2
Rocolla on taas tuo Sr2 saatavilla, mutta nyt uudemmalla maalauksella, eli kyljessä nykyinen VR-logo. Ilmeisesti mallia ei ole sen kummemmin muutettu, pelkkä maalaus.
62397 tasavirta (145€)
68397 vaihtovirta (184€)
Ihan mukava juttu!
62397 tasavirta (145€)
68397 vaihtovirta (184€)
Ihan mukava juttu!
-
- Konduktööri
- Posts: 87
- Joined: 28.10.2007 19:30
Re: Sr2
Mahtavaa! Ja vielä uudemmalla kylkilogolla.
Mistäs tilasit?Hermanni wrote:Hienoa, tuo näyttääkin paremmin vastaavan meidän Sr2 mallia, ainakin keulansa osalta.
Laitoinkin neljä heti tilaukseen.
http://www.freewebs.com/ollihp/ <--- Kuvauspäiväkirja aloitettu!
-
- Ratavartija
- Posts: 45
- Joined: 04.02.2007 10:24
Re: Sr2
Ahaa. Kyselin tuota myös mallikaupasta ja sielä taas sanottiin että olisi luultavasti analoginen.Jaska wrote:Käsittääkseni vaihtovirtaveturit on digitaalisia. Tasavirtaveturissa on liitin dekooderille.Pkh wrote:Onkohan tuo märkliniin sopiva vaihtovirtaversio digitalinen vai ei?
-
- Asemapäällikkö
- Posts: 415
- Joined: 07.02.2006 18:05
Re: Sr2
Tampereen risteysasemalta...Olli wrote:Mahtavaa! Ja vielä uudemmalla kylkilogolla.
Mistäs tilasit?Hermanni wrote:Hienoa, tuo näyttääkin paremmin vastaavan meidän Sr2 mallia, ainakin keulansa osalta.
Laitoinkin neljä heti tilaukseen.
Ylläpito
-
- Asemapäällikkö
- Posts: 415
- Joined: 07.02.2006 18:05
Re: Sr2
Siis kumpi Sr2 nyt oikein on, Re 460 vai Re 465, netistä kun löytyy dokumentteja joissa mainitaan että olisi Re 460, mutta ei lainkaan että olisi Re 465?
Alla myös vertailua...
Teho
Re 460 6100Kw
Re 465 7000Kw
Sr2 6000Kw
Vetovoima
Re 460 300kN
Re 465 320kN
Sr2 300kN
Paino
Re 460 84t
Re 465 82t
Sr2 82t
Näiden tietojen perusteella Sr2 olis enneminkin Re 640, vain painon mukaan Sr2 olisi Re 465 (tosin Sr2 puuttuu kiskojarrut, helmat ja katolta virroittimen katteet, siksi pitääkin olla jonkin verran kevyempi).
Sr2 veturin jarruthan ovat samat vain NSB El18 sarjan (Lok 2000) veturissa, näitähän ei siis ole Re 460 eikä Re 465 sarjan vetureissa.
Ainoa yhteys Re 465 vetureihin on jokaisen akselin itsenäinen tehonsäätö, kun taas Re 460 veturissa se on telikohtainen.
Myöskin Re 465 vetureita voi olla 4 kpl kytekettynä moniajoon kun taas Re 460 vetureita vain kolme (Niin kuin käsittääkseni Sr2 vetureitakin).
Muutamia mielenkiintoisia artikkeleita Re 460 ja re 465 sarjan vetureista joissa mainitaan myös Sr2 malli, Histoire des 460, SBB CFF FFS Re 460 und BLS Re 465, Teemu Virtasen Veturi 2000 meillä ja muualla ja wikipedian artikkeli.
Löytyykö mistään faktatietoa (Vr tai valmistajan sivuilta esim) että Sr2 olisi Re 465, netin artikkeleihin kun ei aina kannata sokesti luottaa?
Alla myös vertailua...
Teho
Re 460 6100Kw
Re 465 7000Kw
Sr2 6000Kw
Vetovoima
Re 460 300kN
Re 465 320kN
Sr2 300kN
Paino
Re 460 84t
Re 465 82t
Sr2 82t
Näiden tietojen perusteella Sr2 olis enneminkin Re 640, vain painon mukaan Sr2 olisi Re 465 (tosin Sr2 puuttuu kiskojarrut, helmat ja katolta virroittimen katteet, siksi pitääkin olla jonkin verran kevyempi).
Sr2 veturin jarruthan ovat samat vain NSB El18 sarjan (Lok 2000) veturissa, näitähän ei siis ole Re 460 eikä Re 465 sarjan vetureissa.
Ainoa yhteys Re 465 vetureihin on jokaisen akselin itsenäinen tehonsäätö, kun taas Re 460 veturissa se on telikohtainen.
Myöskin Re 465 vetureita voi olla 4 kpl kytekettynä moniajoon kun taas Re 460 vetureita vain kolme (Niin kuin käsittääkseni Sr2 vetureitakin).
Muutamia mielenkiintoisia artikkeleita Re 460 ja re 465 sarjan vetureista joissa mainitaan myös Sr2 malli, Histoire des 460, SBB CFF FFS Re 460 und BLS Re 465, Teemu Virtasen Veturi 2000 meillä ja muualla ja wikipedian artikkeli.
Löytyykö mistään faktatietoa (Vr tai valmistajan sivuilta esim) että Sr2 olisi Re 465, netin artikkeleihin kun ei aina kannata sokesti luottaa?
Ylläpito