ESU LokProgrammer

Myydään pienoisrautatie kalustoa / tarvikkeita.

Valvojat: jhr, Hermanni

PekkaH
Konduktööri

ESU LokProgrammer

Viesti Kirjoittaja PekkaH »

Ostin uuden kun entinen meni jumiin... lähetin entisen tehtaalle korjattavaksi ja nyt se on kunnossa mutta ylimääräinen.

Myytävänä siis: LokProgrammer, kaapeleineen (usb- ja sarjaporttikaapelit), 12V virtalähde.
Ohjelmat saa ladattua http://www.esu.eu/en/downloads/software/lokprogrammer/

hinta 100,- + postikulut

... ja tällä vehkeellä saa siis ohjelmoitua kaikkia ESU:n lokpilot ja loksound dekodereja.
Viimeksi muokannut PekkaH, 29.10.2019 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Junnailija
Konduktööri

Re: ESU LokProgrammer

Viesti Kirjoittaja Junnailija »

Hei,

Olen harkitsemassa ESU Loksound 5 -äänidekooderin hankkimista Tv1-veturin (Lililiput BR56 + Shapeways koppa) digitalisointia varten. Onko Lokprogrammer välttämätön, jotta Loksound-dekoodereista saadaan ääntä kuuluviin?
Kokeneena ESU-käyttäjänä osannet kertoa, mitä eroa on ESUn "Empty Decoderien" ja "Universal sound for reprogramming"-dekooderien välillä?

Junnailija
Onko Mikkeliin mänijöitä? Juna män justiisa!

PekkaH
Konduktööri

Viesti Kirjoittaja PekkaH »

"Empty Decoderien" ja "Universal sound for reprogramming"... ensin mainittu ilmeisesti V5 tyyppi (siis uusin) ja tuo jälkimmäinen edellistä painosta, siis V4. V5:sta ei kokemusta itselläni. V4 (itsellä V4 M4 joka on siis mfx decoderi joka tunnistuu märklin ohjaimissa automaagisesti), Ihan kelpo deco mielestäni, myös V3 M4 ja V3.5 versioita on minulla käytössä.

Jos haluat jonkun tietyn äänen ESUN deoceriin, niin vaihtoehdot on: joko ostat valmiina tietyillä äänillä tai sitten lataat lokprogrammerilla sopivat äänet esim. esun omista tiedostoista. Voi olla muitakin vaihtoehtoja, mutta nämä minun tiedossa :wink:

kari-g
Lämmittäjä

Viesti Kirjoittaja kari-g »

Noin vuosi sitten kerroin miten dekoodereita voi päivittää:
viewtopic.php?f=16&t=1865

//kari

Vastaa Viestiin