Vv13-projekti
Lähetetty: 20.06.2016 14:55
Pieni selostus: Tuli aiheelliseksi, uuden maalauksen myötä. Alunperin taisin rakentaa vuonna 2006. Nyt maalipesut, Bilteman aine toimi. Uusi maalaus: pohjaväri Maston Primer 521, valkoinen. Kopan pintavärit museon. Alusta harmaata Hu 5, vähän mustalla tummemmaksi sävytettynä. Lopuksi pintasuojalakka Maston matta 331. Tämän kanssa tarkkana, ei kerralla paljon, koska voi rypyttää pintavärin, ei kaikkia. Mutta on kestävää. Mastoneissa on hienosuuttimet.
Vetopyörien akselit laakerineuloista 2 x 21.5mm, vähän lyhentäen, päät viimeistelyhionnoin.. Laakeriholkit pyörimis- ja sivuttaisliike-estoin. 2 akselia samalla jousitettuna, samalla tavalla, kuin rakentamani Dr13. Moottori, "paremmanpuutteessa" entisestä CD-asemasta, moottorityyppin:o PPN13LB11C, tämä on >10V:n versio pidemmällä akselilla. Hyvin käypänen. Alustan puskinpalkit täytetty lyijyllä, kuten myös piippu. Muutenkaan ei painossa säästetty, mm. säiliöt Ms-tangosta(entisen pistotulpan tapeista). Ohjaamon katto 0,5mm rautapeltiä(CD-aseman kotelokantta), lisäksi myös massiivimetallia.
Vaihteiston matoruuvivälirattaan pukin tein erilliseksi, irrotettavaksi, myös koska saattaa olla tarpeellista säädellä rattaiden poikittaisasentoa, rataskylkikontaktin vuoksi.
Digipistokepaikka piirilevyllä, siinä myös 5V:n regulaattori led-valoille. Siksi, että valojen kirkkauden lisääntyminen stoppaa max. 5V:n jännitteeseen. Ledien etuvastukset 2k7, 1/8W. Toimii ana- ja digiajossa. Levyn liittimet DIP-holkkeja.
Johtimien päihin 0,5 Ms/Uh-lanka, n. 7mm, juotetaan 2mm:ä johtimeen, päälle kutistemuovia. Koska ei ole muita koplinkeja, kuin vetokoukut, niin ne ovat vetojousitetut. Näistä löytynee jostain vastaava piirros. Koukut ovat muokattu, viimeistelty siten, että työntäessä vaunun ruuvikytkimen lenkki ei nouse koukusta pois. Kumminpäin vaan. Lenkkien silmukat, särmät pyöristetty.
Vetopyörien akselit laakerineuloista 2 x 21.5mm, vähän lyhentäen, päät viimeistelyhionnoin.. Laakeriholkit pyörimis- ja sivuttaisliike-estoin. 2 akselia samalla jousitettuna, samalla tavalla, kuin rakentamani Dr13. Moottori, "paremmanpuutteessa" entisestä CD-asemasta, moottorityyppin:o PPN13LB11C, tämä on >10V:n versio pidemmällä akselilla. Hyvin käypänen. Alustan puskinpalkit täytetty lyijyllä, kuten myös piippu. Muutenkaan ei painossa säästetty, mm. säiliöt Ms-tangosta(entisen pistotulpan tapeista). Ohjaamon katto 0,5mm rautapeltiä(CD-aseman kotelokantta), lisäksi myös massiivimetallia.
Vaihteiston matoruuvivälirattaan pukin tein erilliseksi, irrotettavaksi, myös koska saattaa olla tarpeellista säädellä rattaiden poikittaisasentoa, rataskylkikontaktin vuoksi.
Digipistokepaikka piirilevyllä, siinä myös 5V:n regulaattori led-valoille. Siksi, että valojen kirkkauden lisääntyminen stoppaa max. 5V:n jännitteeseen. Ledien etuvastukset 2k7, 1/8W. Toimii ana- ja digiajossa. Levyn liittimet DIP-holkkeja.
Johtimien päihin 0,5 Ms/Uh-lanka, n. 7mm, juotetaan 2mm:ä johtimeen, päälle kutistemuovia. Koska ei ole muita koplinkeja, kuin vetokoukut, niin ne ovat vetojousitetut. Näistä löytynee jostain vastaava piirros. Koukut ovat muokattu, viimeistelty siten, että työntäessä vaunun ruuvikytkimen lenkki ei nouse koukusta pois. Kumminpäin vaan. Lenkkien silmukat, särmät pyöristetty.