Sivu 2/2

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Lähetetty: 11.11.2013 18:29
Kirjoittaja Jimi
Vr5 tänään:
kalkkuna01.JPG

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Lähetetty: 11.11.2013 18:47
Kirjoittaja ealab
Hyvännäköinen, tutunomaisia piirteitä. Itse muistan nuo veturit alkujaan satulatankkisina. Kolisevine kankikoneistoineen. Riihimäen ratapihalta.

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Lähetetty: 11.11.2013 19:21
Kirjoittaja Jimi
Myös tämän pienoismalli-Vr5:n kankikoneisto kolisee ja kitisee. Lienee paikallaan voidella niveliä. Koliseva kankikoneisto H0-mallissa vain lisännee osaltaan autenttisuutta...

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Lähetetty: 12.11.2013 19:44
Kirjoittaja Samuelsson
Oikein mainion näköinen siitä tuli!
Laitahan vain lisää kuvia projekteistasi.

Tuossa kun mainitsit että sinulla on monta mallia tekeillä samaan aikaan, sama tilanne on meikäläisellä:
Rakentelukipinä iski kun sain valmiiksi ensivuonna valmismallina myyntiin tulevan Sp-raakapuuvaunun protomallit.
Nyt on työllä Dr 12, joka on loppusuoralla, Sr1 on myöskin kohta valmis, 2 kpl Sonk-nestekaasuvaunuja tällähetkellä kuivumassa,
3 kpl suomalaistettuja puukorisia Norskivaunuja Hurun perään odottaa emalimerkintöjä ja eilen tuli Saksasta Kramm:ilta Rocon ranskalaisdiesel josta käynnistyy Dr 13-projekti...
Tämä siis:
http://www.data-space.eu/kramm/bilder/k ... /62986.jpg

Telit ovat mitoiltaan mielestäni riittävän lähellä totuutta ja veturissa on paljon käypää osaa mm. puskimet. Myös tekniikka on todella hyvä, sisältäen plugin 22-pinniselle lutikalle, moottorin
kahdella vauhtipyörällä, LED-valot ym.

Kyllä rautatiemallailu on taas mukavaa...

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Lähetetty: 20.11.2013 09:25
Kirjoittaja Jimi
Kalkkuna on nyt suunnilleen valmis. Pientä säätöä voi toki tarvita vielä. Ikkunalasit ja höyrykupu asennettu. Vanhentamistakin on tehty, mutta hillitysti. Veturin virroitusta olen parannellut vääntämällä virroittimet pyörän kehää kaapiviksi. Paremman vetokyvyn perässä lisätty myös metallipainoja korin sisään, Liman BR80:n alkuperäinen valumöhkäle ei nimittäin sopinut Vr5:n sisään.
Vr5Kalkkuna.JPG
Käyntisillalla nokikaapin vieressä on osa vanhaa ilmapumppua, jota en viitsinyt jyrsiä pois. Haitanneeko tuo, visuaalinen vaikutelma on tärkeintä minulle. Ainahan tällainen yksinkertainenkin Suomi-malli näyttää luontevammalta kotimaisten vaunujen kanssa kuin eurooppalainen veturi. Uusi ilmapumppu on toisella puolella.
Vr5Kalkkuna2.JPG