Sr1

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Moderators: jhr, Hermanni

Velnor
Matkustaja
Posts: 1
Joined: 22.09.2018 20:40

Re: Sr1

Post by Velnor »

Terve Maksim Dementiev.
Onko vielä Sr1 siä jäljellä?
Hrukach
Lämmittäjä
Posts: 134
Joined: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Post by Hrukach »

Hei, kyllä ne ovat tilattavissa. :)
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Goofy
Ratavartija
Posts: 47
Joined: 04.09.2008 22:50

Re: Sr1

Post by Goofy »

Hei mestari minä haluaisin yhden tässä uusimmassa asussa. nro 3054.
Hrukach
Lämmittäjä
Posts: 134
Joined: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Post by Hrukach »

Hei, vastasin yksityisviestillä.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
oulutrains
Matkustaja
Posts: 1
Joined: 18.11.2019 20:31

Re: Sr1

Post by oulutrains »

Kuinkas paljon tällainen maksaa?
Hrukach
Lämmittäjä
Posts: 134
Joined: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Post by Hrukach »

Vastasin yksityisviestillä.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Hrukach
Lämmittäjä
Posts: 134
Joined: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Post by Hrukach »

Edullinen "Siperian suden" moottorointi Märklinin moottorilla.

Paras teli tähän malliin on Rocon teli. Siinä tapauksessa moottorointi vaatii vain vähän työtä. Mutta Rocon moottorit eivät ole aina saatavilla. Lisäksi jos radalla on käytössä vaihtovirtajärjestelmä, joutuu etsimään muita vaihtoehtoja.

Siksi kerron nyt yksinkertaisesta ja edullisesta moottorointikeinosta, johon eivät kuulu raamin muuntelu tai sivutelien vaihto. Tämä vaihtoehto sopii useammille harrastajille ja tuo hyviä tuloksia.

kuva 001. Ensin ostetaan Märlinin BR185.
kuva 002. Otetaan pois molemmista malleista korit, BR185:sta puretaan myös lyhdyt ja esteenraivaajat kytkimineen.
kuva 003. Oikein terävällä veitsellä poistetaan varovasti Sr1:stä sisällä olevat tarpeettomat osat ja silotetaan sitten paikat.
kuva 004. Välitulos. Kori on valmis asetettavaksi.
kuva 005. Terävällä veitsellä poistetaan BR185:sta sivuportaat.
kuva 006. Ja leikataan osittain pois pienet portaat puskurinpalkeista.
kuva 007. Sovitellaan koria. Ohjaamoiden tukena pitäisi olla puskurinpalkit. Jos kori ei oikein asetu paikoilleen, leikataan taas lisää portaita puskurinpalkeista. Samoin korin ja telin välille tulee raot. Niiden leveys on 1,5 mm. Korin seinät siis taipuvat sormien alla kolmella millimetrillä.
kuva 008. Jotta kori ei taipuisi, asetetaan 1,5 mm-levyisillä polystyreenipätkillä.
kuva 009. Liimataan pätkät teliin kiinni pikaliimalla.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Hrukach
Lämmittäjä
Posts: 134
Joined: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Post by Hrukach »

...ja kuva 010. Asetetaan kori telille. Sitten liimataan pienet muovipidikkeet korin keskiosaan, jotta kori pysyisi paikallaan.
kuva 011. Muokataan Sr1:n esteenraivaajaa ja kiinnitetään se BR185:n peruskytkimeen. Kiinnitetään kytkin sopivalla ruuvilla aluskehykseen.
kuvat 012 ja 013. Lopputulos.

Sitten jää vielä valaistus. Mielestäni tämä ei ole vaikeaa eikä tästä tarvitse kertoa.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru