Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Yleistä tietoa foorumista!

Valvoja: Hermanni

Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

Niin kuin kaikki ovat huomanneet foorumin softa on pitkästä aikaa päivitetty.
Nyt käytössä oleva uusi versio (phpBB 3.0.RC7) on on vielä kehitysversio ja saattaa olla buginen, softa päivitetään heti lopulliseen versioon kun se vain julkaistaan.
Myöskin foorumille on tullut rajallinen tila kuvien lataukseen, se ei ole suuren suuri (300Mb) mutta kuitenkin näin aluksi jotain.....
Palautetta kaivataan myös aiheiden osalta, pitäiskö jotain poistaa, yhdistää tai lisätä kenties käytettävyyden lisäämiseksi?
Myöskin vapaaehtoisia moderaattoreita kaivataan! ;)

PS Kuvien maksimikoko on 800x600 pikseliä ja 200Kb, siksi koska täytysi tasapainoilla tuon levytilan ja kuvien määrän kanssa.
Catiska
Ratavartija
Viestit: 39
Liittynyt: 13.01.2008 19:16

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Onko tietoa, mikset Safaria käytettäessä foorumin salasana ei tallennu, vaan joudun joka kerta kirjautumaan uudestaan. Aina selain kuitenkin kysyy, tallennetaanko salasana... Muilla forumeilla salasana pysyy "muistissa". Tosin, jaksan minä tänne aina kirjaantua, hyvän eteen kannattaa nähdä vähän vaivaakin.
http://www.lynxracing.net - Tuolla kalustoni
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

phpBB ohjelmistosta onkin näköjään tullut jo virallinen 3.0.0 versio, eli päivitetään ja testataan veturitallikin lähipäivinä.
Katsotaan poistuisiko sitten tuo salasana ongelma.....
Ylläpito
Catiska
Ratavartija
Viestit: 39
Liittynyt: 13.01.2008 19:16

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Catiska »

En tiedä, oletko vielä päivittänyt. Ongelma on edelleenkin sama. Eli, kun tulen sivuille olen kirjaantuneena mutta edetessäni ihan minne vain tällä foorumilla, joudun kirjaantumaan uudestaan...
http://www.lynxracing.net - Tuolla kalustoni
Psi
Lämmittäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 24.02.2007 12:32

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Psi »

Hermanni kirjoitti:Niin kuin kaikki ovat huomanneet foorumin softa on pitkästä aikaa päivitetty.
Nyt käytössä oleva uusi versio (phpBB 3.0.RC7) on on vielä kehitysversio ja saattaa olla buginen, softa päivitetään heti lopulliseen versioon kun se vain julkaistaan.
..ehkäpä sitten tulee muutoksia noihin käännöksiin. Sivun ylävasemmassa reunassa lukee '0 uutta viestiä', mutta kun oikealta valitsee linkin 'Näytä uudet viestit' niitä onkin läjäpäin. Käännös ei siis tee eroa viestiketjujen uusien viestien ja henk.koh. viestien välille. Hupaisa juttu ;)
Psi
Lämmittäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 24.02.2007 12:32

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Psi »

Onko täällä jotenkin mahdollista katsoa esmes viimeisen viikon aikana saapuneita viestejä? Viime kerralla jouduin keskeyttämään lukemisen, ja nyt en tiedä mistä jäin paitsi :cry:

Aiheeton juttu! En osannut etsiä aloitussivun alaosasta valintaa :oops:

pekka
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

Nyt on pävitetty foorumin softa viralliseen 3.0 versioon...
Ylläpito
mni

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja mni »

Psi kirjoitti:Sivun ylävasemmassa reunassa lukee '0 uutta viestiä', mutta kun oikealta valitsee linkin 'Näytä uudet viestit' niitä onkin läjäpäin. Käännös ei siis tee eroa viestiketjujen uusien viestien ja henk.koh. viestien välille.
Näin se toimii englanninkielisenäkin: "0 new messages" / "View new posts". Ja toimii juuri niin kuin pitääkin, eli nimen omaan tekee eron yksityisviestien ja foorumiviestien välillä, koska kyseessähän on kaksi täysin eri viestityyppiä. Vai ymmärsinkö kysymyksesi kenties väärin?
Psi
Lämmittäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 24.02.2007 12:32

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Psi »

mni kirjoitti:
Psi kirjoitti:Sivun ylävasemmassa reunassa lukee '0 uutta viestiä', mutta kun oikealta valitsee linkin 'Näytä uudet viestit' niitä onkin läjäpäin. Käännös ei siis tee eroa viestiketjujen uusien viestien ja henk.koh. viestien välille.
Näin se toimii englanninkielisenäkin: "0 new messages" / "View new posts". Ja toimii juuri niin kuin pitääkin, eli nimen omaan tekee eron yksityisviestien ja foorumiviestien välillä, koska kyseessähän on kaksi täysin eri viestityyppiä. Vai ymmärsinkö kysymyksesi kenties väärin?
Englanninkielisessä Message ja post on eri sanoja, viesti ja viesti on sama sana, eli alkuperäinen tekee eron, käännös ei...
tkunnas
Ratavartija
Viestit: 40
Liittynyt: 11.04.2006 20:18

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja tkunnas »

Sama vika mulla, selain on Maxthon. Ja kun yritän kirjoittaa viestin, jossa lainaan toisen kirjoittajan tekstiä, niin joudun kirjautumaan uudestaan, vaikka olen jo aikaisemmin (saman käynnin alussa) kirjautunut.
Catiska kirjoitti:En tiedä, oletko vielä päivittänyt. Ongelma on edelleenkin sama. Eli, kun tulen sivuille olen kirjaantuneena mutta edetessäni ihan minne vain tällä foorumilla, joudun kirjaantumaan uudestaan...
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

tkunnas kirjoitti:Sama vika mulla, selain on Maxthon. Ja kun yritän kirjoittaa viestin, jossa lainaan toisen kirjoittajan tekstiä, niin joudun kirjautumaan uudestaan, vaikka olen jo aikaisemmin (saman käynnin alussa) kirjautunut.
Testaan juuri tässä Maxthon 2.0 verisolla ja sillä näköjään toimii ongelmitta, ei tarvitse kuin kertakirjautumisen?????
http://www.maxthon.com/download.htm

EDIT Muokkauskin onnistuu ongelmitta.......

Eli olisiko vanhassa Maxthonin 1.x selaimessa jokin kirjautumisongelma koska uudella toimiikin ongelmitta?
Ylläpito
mni

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja mni »

Psi kirjoitti:Englanninkielisessä Message ja post on eri sanoja, viesti ja viesti on sama sana, eli alkuperäinen tekee eron, käännös ei...
Jaa, juu... joo niinpäs tosiaankin. Itse pidin noita eri vaihtoehtoja vain niin itsestäänselvyyksinä, etten osannut ajatella tuolla tavalla.

Jos asia vaivaa, niin sivun alalaidassa on kääntäjän puumerkki ja osoite phpBB:n käännösfoorumille (Lurttinen, http://www.phpbbsuomi.com). Siellä varmasti otetaan toiveita vastaan ja osataan perustella miten nykyisiin sanavalintoihin on päädytty.
Catiska
Ratavartija
Viestit: 39
Liittynyt: 13.01.2008 19:16

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Ainakin vielä minun piti kirjaantua uudestaan. Hassua sinänsä, että meidän kelkkakerho käyttää tätä samaa softaa ja siellä kirjaantumiseni toimii ihan ok. Kokeilin poistaa Maccini avainnipusta tämän sivuston tunnarit ja sitten tallensin ne uudestaan, katsotaan auttaako se, ei ainakaan ennempää auttanut.
http://www.lynxracing.net - Tuolla kalustoni
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Töissä ei tarvitse kirjautua enää koskaan, mutta kotona edelleen aina jos lähden sivustolta pois, on sama kirjautumionen edessä.
Ovelaa on se, että sivut tietää minun olevan kirjautuneena, olen siis sivuston mielestä läsnä, mutta silti on vain kirjauduttava. :cry:
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Foorumin päivitys ja kehitysehdotuksia.

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

markku55 kirjoitti:Töissä ei tarvitse kirjautua enää koskaan, mutta kotona edelleen aina jos lähden sivustolta pois, on sama kirjautumionen edessä.
Ovelaa on se, että sivut tietää minun olevan kirjautuneena, olen siis sivuston mielestä läsnä, mutta silti on vain kirjauduttava. :cry:
Kirjaudutkos muuten töissä ulos foorumilta, ettei vaan jäisi foorumin softaan muistiin että olet töistäsi kirjautuneena?
Ylläpito
Vastaa Viestiin