Hyvää uutta vuotta,uudelta jäseneltä!

Yleinen keskustelu rautateistä ja pienoisrautateistä.

Valvojat: jhr, Hermanni

lollo
Ratavartija
Viestit: 27
Liittynyt: 13.01.2010 22:28

Hyvää uutta vuotta,uudelta jäseneltä!

Viesti Kirjoittaja lollo »

Ajattelin rekisteröityä koska täältä saa hyvää infoa moneen asiaan,mm maisemointiin.Olen lähinnä päätynyt keräilemään kalustoa,muutaman kerran olen saanut pöydät kasaan,kunnes piru ilmestyi kuvioihin ja piti purkaa.Mulla on lähinnä Rocon
kalustoa,niin vaunut kuin veturitkin.Digiä kaikki.On myös pikon digi setti.mutta en saanut rocon vetureita siinä toimimaan,en
ymmärtänyt tarpeeksi ohjeita,ja nyt ne on kadonneet :roll:
Joka tapauksessa,olen vain diesel kaluston ystävä,varsinkin vanha Db&Dr aikainen kalusto kiinnostaa,eli 3&4 aikausi.vaunuja
on kertynyt mukava määrä,enemmän taitaa olla tavara vaunuja.Keräsin yhteen aikaan vanhempaa rocoa,vanhaa ja vanhaa,lähinnä varmaan 80-90 luvun taitteet kalustoa.Muutama helmi eksynyt joukkoon,kuten DB tavaravaunut,joista aukeaa katto sivulle,ja vanhoja säiliö vaunuja(shell&esso).Kiskoa riittää ja vaihteita.Nyt jälleen kerran muuton ohessa,haen kämppää jonne saisin pöydät tehtyä,sormia syyhyää,ja piä koppa täys ideoita.
Tässä hiukan veturi kalustoani listattuna,sarja numeroita en muista ulkoa,koska ovat laatikoissa pakattuna.
V160,eli Lollo,Roco digi,puulaatikko versio,mun suosikki veturi
V 100,roco digi,tästäkin pidän
V 90,roco digi,hyvän näköinen veturi
V 200,roco digi,ei tätäkään voi haukkua
Dr 132,ludmilla roco digi , järeä veturi
Br 218,Tee versio
Br 218,sini keltainen
Br 219,piko digi,puna harmaa
Br 225 roco,mustapuna harmaa(musitaakseni)
Br 290 cargo,roco
Br 290,tumman punainen,roco

Nohab Cfl veturi löytyy
Nohab,belgian versio
V36,hollannin versio "Kandt bv"
Köffi löytyy,digi kytkimillä,tämä veturi kerää helposti töhnää pyöriin

sit vielä tätä
VT 602,Tee-Helvetia,tähän tarttis saada lisävaunut,on Ebayssä turkasen kalliita joskus,ja Ebaystä olen ostanut suurimman
osan kalustoani.

Ostin pari vuotta sitten paljon myös Kibrin tehdas rakennuksia,Ebaystä tietenkin,ja sieltä saa joskus hienoja vaunua sarjoja
halvalla,puolet halvemalla kuin täältä,ja vielä postikuluineen.
Ainoa ongelma onkin,et saksasta ei kannata pientä pakettia tilata..
Aina olen saanut tavarat perille,kiitos internetin,nykyään voi maksaa suoraan nettipankilla.

No jos tästä nyt vielä päätyis jonnekin,ensi maanantaina alkaa koulu,ikää kohta 40 ja pitää palata koulun penkille.Jos meni
lukemaan NC koneistajan paperit loppuun,puolet on suoritettu.

Asun nyt Rajamäellä,kuinka ollakaan,juna radan takana.Deeverit menee täällä varmaan 6kertaa vuorokaudessa.

tässä tämä tarina,tällä kertaa.

terv,marko
bobi
Ratavartija
Viestit: 40
Liittynyt: 22.07.2008 11:06

Re: Hyvää uutta vuotta,uudelta jäseneltä!

Viesti Kirjoittaja bobi »

Hyvää alkanutta vuotta sinulle niin kuin myös muille foorumilaisille ja tervetuloa mukaan.
Vastaa Viestiin