Märklin 150 vuotta.

Yleinen keskustelu rautateistä ja pienoisrautateistä.

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Märklin 150 vuotta.

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

Märklin on täyttänyt juuri 150 vuotta, onnea vain!
Juhlavuoden uutuudet löytyy pdf tiedostona täältä http://medienpdb.maerklin.de/produkte/p ... t_2009.pdf
Ovat näköjään kaivaneet vanhoja mallejakin tuotantoon juhlavuodeksi, esim todella vanha crokotiili SBB Ce 6/8 ja SNCF BB9800, olisikohan 50 luvulla tehtyjä malleja.
Löytyy myös jättimainen 116cm pitkä asemarakennus, Märklin tapaan myös esim höyrylaiva (Ei H0, 82cm pitkä).
Ylläpito
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Märklin 150 vuotta.

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Tässä joitain mikä pisti silmään:
Pari versiota vanhalla alustalla tehdystä Br216/8:sta löytyi.
Muutama 27cm IR-vaunu
"Capitole"-junassa olis peltivaunut :P (M 28590)
Ekaa kertaa sähköveturissa (Br150) TELEX :shock: (M 39502)
Johdonveto-moottorivaunu käsin liikutettavalla nostolavalla ja perävaunulla, jossa kaapelikela.
Viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä Br53.0 eli Mallet-veturi, joka ei koskaan valmistunut! (M 37023)
Tony
Lämmittäjä
Viestit: 173
Liittynyt: 21.03.2007 14:41

Re: Märklin 150 vuotta.

Viesti Kirjoittaja Tony »

Hermanni kirjoitti:Löytyy myös jättimainen 116cm pitkä asemarakennus
Eikös tämä ole "Märklin Tehdas 1"-rakennussarja? Eihän mikään estä tekemästä siitä tosin asemaakaan. Itse ostin muuten aikoinani Trix:n valmistaman rakennussarjan Dammtorin asemasta ja nyt voi vain todeta, että se taitaa olla liian iso omalle radalleni :(
EMD F7 kirjoitti:Tässä joitain mikä pisti silmään:
Ekaa kertaa sähköveturissa (Br150) TELEX :shock: (M 39502)
Nuo voisi yleistyä muissakin vetureissa, vaihtotyöt helpottuisivat kummasti.
Johdonveto-moottorivaunu käsin liikutettavalla nostolavalla ja perävaunulla, jossa kaapelikela.
Mulla on tuosta toissavuotinen malli, siis DB era IV (39970), joka on kirkkaan keltainen. Todella mainio vekotin, eikä vie paljoa tilaa varikolla. Siinä ei tosin ole tuota perässä vedettävää vaunua. Ainoa asia, johon en ole täysin tyytyväinen tuossa, on sen työskentelysillan ohjaus. Se tuntuu aina välillä kääntyvän ja laskevan eri suuntaan, kuin suunnittelee. En ole varma, että oliko vika käyttäjässä vai laitteessa. Mutta suosittelen kyllä hommaamaan tuollaisen kaikesta huolimatta!
Kolmatta kiskoa pitkin perille saakka!
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Märklin 150 vuotta.

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Osa Märklinin juhlavuoden peruspakkauksista peruutettu: http://www.marklin-users.net/applicatio ... C_ID=12374
Vastaa Viestiin