Karhulan-Sunilan rautatie OY

Yleinen keskustelu rautateistä ja pienoisrautateistä.

Valvojat: jhr, Hermanni

jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja jhr »

Eipä taida Suomessa enää olla montakaan yksityistä rautatietä. Tssä kuitenkin yksi, Karhulan-Sunila Rautatie OY.
Nämä veturit (deeveri tai vemppu tallissa) vievät sellutehtaan vaunut Kymin asemalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

KSR:ällä on 1 MoVe90-veturi, joka muistuttaa ulkoisesti Dv12 25-sarjaa. Jopa niin paljon, että itsekin luulin sitä aiemmin 25-sarjalaiseksi. :) Telit on samat, samoin hytti. Jopa katolla on samanlainen jäähdytysilmastoinnin lauhduttaja. Konepellit on erilaiset. Nopeus 60km/h. Kone on joku Tampella-MGO, V12, mutta teknisesti eri moottori kuin 4-sylinteriä pitempi Dr13:n kone. Toinen Move90 löytyy Kuusankoskelta.
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja jhr »

Ahaa, se on Move. Se tyylikkäästi piilotteli itseään tallissa.
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Tossa kuva Move90:stä: http://vaunut.org/kuvasivu.php/45553 . Tuon sisälle pääsi keväällä 2006 tehdyllä Kotkan seudun radoille suuntautuneelle Dr13 junaretkellä, jolla käytiin Haminassa, KSR:ällä ja Kotkan jossain satamassa. Alunperin oli kai tarkoitus vetää ko juna takaisin tuolta pätkältä juuri Move90:llä.
Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Tuon MoVe90:n ohjaamon sivun avattava ikkuna on näköjään vielä vanhanmallinen.
Thomson

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Viesti Kirjoittaja Thomson »

Ja nuo kaksi Movea onkin ainoat Move90:it maailmassa. Lisää eroavaisuuksia deeveriin verrattuna: konesuojat kaarevia päistään ja pitkänpään jäähdytinosa on aerodynaamisempi.