Löytyisikö rakennussarjoja?

Keskustelua radan rakentamisesta, maisemoinnista, ratapihakaavioista, ym.

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Löytyisikö rakennussarjoja?

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Haluaisin ehdottomasti layouttiini 1/87 nostalgisen myymäläauton. Enkä tarkoita tässä "alstikkaa", vaan ihan sananmukaisesti myymäläautoa. :D Luulen, ettei sellaista saa valmiina taikka rakennussarjana mistään. Oletteko nähneet? Modaaminen tulee sitten mieleen, mutta tarvisi löytää siihen sopiva aihio. Olen plarannut nettiä, mutta vanhoja bussejakin on heikosti löytyvillä. Uusi turistibussi ei oikein käy tarkoitukseen.

Myymäläauto voisi olla parkissa ovet auki ja porukkaa parveilee siinä ympärillä, niinkuin joskus oli tapana. Tietysti olisi hienoa saada samaan sceneen pappamopo tai pari ym. asiaankuuluvaa elämää.

Haluaisin myös ripustaa katosta roikkumaan radan päälle Finnairin Convair Metropolitanin 1/87 tai pienempi. Pienempikin kelpaisi, koska se voisi näyttää olevan vähän kauempana. En ole löytänyt tällaistakaan netistä, mutta Tikkakosken ilmailumuseossa näytti olevan 1/100 skaalassa. Siihen pitäisi lisätä valot ja laittaa ohuista kuparisäikeistä se roikkumaan kattoon. Kuparisäikeitä pitkin valoihin sähkö. Kuulolostaisiko toimivalta? Ei sen tarvisi edes liikkua.
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Löytyisikö rakennussarjoja?

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

Myymäläautoa (H0) en tosiaan ole tavannut missään kuvastossa (saatikka sitten web sivustoilla).
Joten itse modifioitavaksi menee, kunhan sellaisen sopivan aihion löytää.....

Lentokone 1/100 voisi ollakkin parempi vaihtoehto kuin 1/87 skaalassa kokonsa vuoksi, käämilanka (lakattu) käy hyvin koneen ripustamiseen ja sähköistämiseen, voithan laittaa myös (sähkö) moottorit pyörittämään potkureita. ;)
Ylläpito
Vastaa Viestiin