Sr1

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 134
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Hei,
Jatkamme projetiamme lomien jälkeen. Tähän päivään mennessä ovat valmiit seuraavat ulkonäön osat: esteenraivaaja, johon on asetettu NEM-box, alkuperäisen näköinen valonheitin, puskurin palkki puskureineen ja esikammioiden kuoret katossa.
magnuken, toivottavasti saadaan pian hyviä tuloksia!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Zimba
Konduktööri
Viestit: 61
Liittynyt: 28.06.2007 19:40

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Veturihan alkaa jo kovasti näyttää tutulta, hienoa!

Mahtaako esteenraivaajan NEM-boxi olla kääntyvä, siis kääntyykö se esteenraivaajassa tai esteenraivaaja esim. telin mukana? Käytännössä kääntymättömästä NEM-boxista ei ole mitään hyötyä, sillä se rajoittaa käytettävät kytkimet joko NEM-lenkkikytkimeen tai Kadee-kytkimeen.

Saako veturia myös esteenraivaajalla, jossa ei ole NEM-boxia? Itse varmaankin asentaisin tuohon SA3-kytkimen tilalle jonkinlaisen vetokoukun.
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 134
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Zimba,
jokaisessa mallissa on 4 esteenraivaajaa - kaksi Nem-boxilla ja kaksi Nem-boxitta, eli sekä moottorimallille että moottorittomalle. Myös mallin pakkaukseen kuuluu kaksi SA3-kytkintä. Esteenraivaajat voi asettaa halunsa mukaan, mutta on otettava huomioon, että esteenraivaaja Nem-boxilla tulee olemaan todennäköisesti kääntyvä. Näin malli pääsee radan mutkat läpi parhaiten.
Esteenraivaajasta voi tehdä kääntyvän tai kääntymättömän. Itse asettaisin etuosaan kääntymättömän esteenraivaajan SA3-kytkimellä ilman Nem-boxia ja jarruhihnat. Takaosaan asettaisin kääntyvän esteenraivaajan Nem-boxilla ja mallikytkimen, tarkoitan sitä kytkintä, jota voi oikeasti käyttää kotiradalla (onko se vetokoukku suomeksi?). SA3-kytkimen napa jää silloin tyhjäksi. Mallin omistaja saa itse järjestää nämä asiat oman halunsa mukaisesti riippuen siitä, miten hän käyttää malliaan.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 134
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Hei,

projekti etenee pikkuhiljaa. Vaunun pohja on saatu kuntoon. Puskurin palkki on myös valmis. Liitän valokuvan, jossa näkyy teli Sr1:n pyörineen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
Samuelsson
Lämmittäjä
Viestit: 297
Liittynyt: 28.06.2007 18:19

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Samuelsson »

Hei Maxim!

Upeaa että taas on projekti edennyt, hienoa työtä.
Veturin pyöräkerrat ovat hyvännäköiset. Tuleeko valko-punaiseen versioon sitten levypyörät ja uudenmallinen valonheitin?
Sellaisen version varaan itselleni. :)
Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Todella hienoa työtä! Valmis malli tulee olemaan upea. Varsinkin alkuperäisessä värityksessään.
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 134
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Hei!

Hieman uutisia: lasien, valonheittimen/ilmastointilaitteiston ja pyöränormeisen proto-mallit ovat valmiit.

Samuelsson, kyllä tulee. Uusissa kuvissa mallissa on mainitsemasi valonheitin.

Jimi, kiitos! Ensimmäiset mallimme ovat nimenomaan alkuperäisessä värityksessä (kahdessa versiossa).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
magnuken
Lämmittäjä
Viestit: 356
Liittynyt: 28.04.2008 10:26

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja magnuken »

Hienoa, että tuo SR1 projekti edistyy ja itsekin toivon, että se valmismalli olisi sitten siinä alkuperäisissä Neuvostoliitto-Suomi "bilateraalin kaupankäynnin" ruskeassa väreissään!

Kerrothan sitten Maksim koska projekti on edennyt niin pitkälle, että vetureita voimme alkaa tilaamaan ja miten niitä tilaamme mahdollisine lisäoptioineen ja miten ne maksamme?

Itse olen siis jo yli vuosi sittten sitoutunut kahden Maksimin SR1 veturin ostamiseksi, mitenkäs muut?

Terveisin
Kentsu
Samuelsson
Lämmittäjä
Viestit: 297
Liittynyt: 28.06.2007 18:19

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Samuelsson »

Itselleni on varattu nykymoderni versio punavalkoisena...
Hrukach
Lämmittäjä
Viestit: 134
Liittynyt: 01.10.2010 19:28

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hrukach »

Ymmärrän odottavaisuutenne, mutta pyrimme siihen, että mallista tulee laadukas, sen takia projekti etenee aika hitaasti. Kun proto-malli on täysin valmis, kerron heti mallin ja mallin rakentamisen hinnan. Luulen, että se tapahtuu joulun alla tai hiukan aiemmin.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
magnuken
Lämmittäjä
Viestit: 356
Liittynyt: 28.04.2008 10:26

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja magnuken »

Hienoa nimim. "Hrucach"

Oletko miettinyt missä "olomuodoissa" tuota neuvostoveturia SR1 meille sitten tarjoat? Siis tarkoitan lähinnä väritystä ja joitakin veturin yksityiskohtia.

Itse ainakin kovin mielelläni ostaisin pari niitä (olen jo tilannutkin) alkuperäisiä Novotšerkasskin tehtaan väreissä olevaa SR1 veturia, siis tätä alkuperäistä ruskean sävyissä olevaa SR1 veturia:

Kuva
Pkh
Ratavartija
Viestit: 45
Liittynyt: 04.02.2007 10:24

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Pkh »

^Tuo ei ole se alkuperäinen väritys vaan tämä:

Kuva
magnuken
Lämmittäjä
Viestit: 356
Liittynyt: 28.04.2008 10:26

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja magnuken »

Joo olet varmasti oikeassa, ettei tuo esittämäni kuva ihan se alkuperäinen väri Suomeen Neuvostoliitosta toimitetuissa SR1 vetureissa ollut!

Mutta miten ne sivuilla olevat pyöreät ikkunat, yleensä niitä on kaksi kuten sinun kuvassasi mutta välistä niitä näkyy olevan neljäkin veturin kyljessä. Onko tässä nyt kyseessä eri sarjoista sitä SR1 veturia kuten tässä 4-ikkunaisesta Hesan rautatiasemalla seisovassa SR1 veturissa? Tuossahan myös konehuoneen ilma-aukot ovat aivan erilailla sijoitettuja kun siinä 2-ikkuna versiossa.

Kuva
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

magnuken kirjoitti:Mutta miten ne sivuilla olevat pyöreät ikkunat, yleensä niitä on kaksi kuten sinun kuvassasi mutta välistä niitä näkyy olevan neljäkin veturin kyljessä. Onko tässä nyt kyseessä eri sarjoista sitä SR1 veturia kuten tässä 4-ikkunaisesta Hesan rautatiasemalla seisovassa SR1 veturissa? Tuossahan myös konehuoneen ilma-aukot ovat aivan erilailla sijoitettuja kun siinä 2-ikkuna versiossa.
SR1 veturissa on toisella puolella kaksi ikkunaa ja toisella neljä, eli ei ole kahta eri sarjaa. ;)
Ylläpito
magnuken
Lämmittäjä
Viestit: 356
Liittynyt: 28.04.2008 10:26

Re: Sr1

Viesti Kirjoittaja magnuken »

Hermanni kirjoitti:
magnuken kirjoitti:Mutta miten ne sivuilla olevat pyöreät ikkunat, yleensä niitä on kaksi kuten sinun kuvassasi mutta välistä niitä näkyy olevan neljäkin veturin kyljessä. Onko tässä nyt kyseessä eri sarjoista sitä SR1 veturia kuten tässä 4-ikkunaisesta Hesan rautatiasemalla seisovassa SR1 veturissa? Tuossahan myös konehuoneen ilma-aukot ovat aivan erilailla sijoitettuja kun siinä 2-ikkuna versiossa.
SR1 veturissa on toisella puolella kaksi ikkunaa ja toisella neljä, eli ei ole kahta eri sarjaa. ;)
Ahaa, tämähän kummasti selittikin ihmettelyjäni, kovasti kiitoksia tiedosta!
Osaatko sano mikä tuohon akkuna epäsymmetriaan on syynä? Olisiko se, että konehuoneen toisella puolen on pitkä käytävä mahdollisine "sosiaalitiloineen" ja toisella puolen sitten vain konetta?