Dv12 Modelalta

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Moderators: jhr, Hermanni

User avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Posts: 585
Joined: 09.01.2007 10:58

Re: Dv12 Modelalta

Post by Jaska »

Moelan deeveriä lupaillaan netissä "kevättalvi 2010" mutta ei taida olla tarkempaa tietoa kenelläkään?
EMD F7
Lämmittäjä
Posts: 271
Joined: 22.01.2008 15:18

Re: Dv12 Modelalta

Post by EMD F7 »

Hinta senkun nousee, nyt Fintir Oy:n sivuilla (mallikauppa) on 260€ kun katsoo otsikosta.
PeS
Veturinkuljettaja
Posts: 954
Joined: 17.12.2007 10:03

Re: Dv12 Modelalta

Post by PeS »

EMD F7 wrote:Hinta senkun nousee, nyt Fintir Oy:n sivuilla (mallikauppa) on 260€ kun katsoo otsikosta.
260 euroa valmiiksi kootusta ja maalatusta piensarjamallista on älyttömän halpa — pitää vaan ihmetellä, miten pystyvät myymään noin halvalla. Kannattaa katsoa, mitä vastaavat saksalaiset piensarjat maksavat. Mallikaupan vehkeessä on sitä paitsi kunnollinen voimansiirto ja fillarit (made by Hollywood Foundry — Bull-Ant).
EMD F7
Lämmittäjä
Posts: 271
Joined: 22.01.2008 15:18

Re: Dv12 Modelalta

Post by EMD F7 »

No, katotaan sitte kun nään ton mallin jossain tositoimissa :D
ealab
Veturinkuljettaja
Posts: 1185
Joined: 21.09.2007 09:49

Re: Dv12 Modelalta

Post by ealab »

Edellisellä sivulla on kuva esituotantoprotosta. Jos tuleva on samaa sortimenttia, niin jokainen voi siitä päätellä jotain. Kun veturin kori lienee kokonaan resiiniä, mistä vetotelin päälle painoa. Toinen teli, joka kantaa moottorin ja vauhtipyörän, olisikin vetovapaa, joten siihen voisi AC- version laahaimen laittaa.
User avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Posts: 415
Joined: 07.02.2006 18:05

Re: Dv12 Modelalta

Post by Hermanni »

Modelan Dv12 veturista tulee ilmeisesti kolme eri versiota, ainakin modelan vuoden 2010 kuvaston mukaan http://www.modela.lv/FILES/KATALOGS%202010.pdf

Huom pdf kuvasto on iso, 63 sivua ja melkein 19Mt
Ylläpito
bobi
Ratavartija
Posts: 40
Joined: 22.07.2008 11:06

Re: Dv12 Modelalta

Post by bobi »

Kysyin lauantaina Artolta aikataulusta mutta hän ei osannut sanoa milloin se tulisi.
Dr13 2328
Matkustaja
Posts: 2
Joined: 20.03.2010 12:24

Re: Dv12 Modelalta

Post by Dr13 2328 »

Pientä päivitystä Modelan sivuilla Deeveristä. neljää versiota ainaki näyttäs olevan tulossa http://www.modela.lv/ENG/news.htm
EMD F7
Lämmittäjä
Posts: 271
Joined: 22.01.2008 15:18

Re: Dv12 Modelalta

Post by EMD F7 »

ÄÄÄÄ - karkea virhe: 2708:ssa on kompuran piipun päällipellit kuitenkin Sv12-tyyppiä! :evil: :twisted: :mrgreen: :lol:
Oon tälläkertaa ihan helvetin kriittinen niitinviilaaja :D:D:D:D
Dv16_2015
Konduktööri
Posts: 78
Joined: 28.09.2009 08:04

Re: Dv12 Modelalta

Post by Dv16_2015 »

Minkähän aikakauden malli mahtaa olla tulossa? 2708 kaksoisvalonheittimillä ja lyhyen pään Sr12-piipulla olis kyllä melko karkea virhe. Lisäksi 2708:ssa oli ainakin lyhyessä päässä muista poikkeava ovi-ikkuna.
ealab
Veturinkuljettaja
Posts: 1185
Joined: 21.09.2007 09:49

Re: Dv12 Modelalta

Post by ealab »

Sama valumuotti, väärä veturinumero. Vähän tiedonpuutettakin?
jpokki

Re: Dv12 Modelalta

Post by jpokki »

Että oikein neljä. Tulisi nyt aluksi se yksikin...
User avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Posts: 585
Joined: 09.01.2007 10:58

Re: Dv12 Modelalta

Post by Jaska »

Onkohan tämä projekti vielä etenemässä?
jartsa

Re: Dv12 Modelalta

Post by jartsa »

PeS wrote: Kaksikiskovehkeet valmistetaan muuten lähes poikkeuksetta siten, että hammasrattaat ovat keskellä akseleita. Jopa Märklin on tehnyt näin uudemmista vehkeissään. Hammasrattaiden asentaminen akseleiden keskelle antaa paremmat mahdollisuudet asentaa voimansiirto.
Fleischmannissa nämä rattaat on ollut aina telin sivulla,helpompi asentaa tuo laahain.Nämä Trix:in veturit on alunperin Märklinin tekeleitä,muutettu vain 2-kiskokäyttöön sopiviksi.
Hammasrattaat keskellä??Mikä on se parempi mahdollisuus,kysyn vaan? :shock:
Olisit sanonut mielummin:yksinkertaisin,halvin ja helpoin.Myös useasti se huonoin.
ealab
Veturinkuljettaja
Posts: 1185
Joined: 21.09.2007 09:49

Re: Dv12 Modelalta

Post by ealab »

Tai sitten Fleisun ja Märklinin, Liman, Pikonkin jostain kumman syystä käyttämät poikittaiset suurihalkaisijaiset "pannukakku"-moottorit. Lienee niillä tavoiteltu hyvää vääntöä. Ja on vaikea saada vetoa pyörien väliin. Myös alennusvaihteisto mahtuu hyvin koneiston kylkeen, jopa aivan näkyviin. Märklinissä tämä on selvää virroittimen takia, silti telivetureissa virroitin on vetämättömässä telissä, eikä saada esikuvien mukaisia vetäviä telejä. Nyt taitaa olla systeemi muuttumassa, kun on digivermeet mahdollistamassa sopivamman DC- moottorien käytön.
Fleischmann tehnyt systeemiänsä keskivirroittimen takia? Vaikka niissäkin telivetureissa (vanhoissa?)on vain yksi vetoteli.