K14-, K14kj-, K15- ja K16-telien piirustuksia?

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Moderators: jhr, Hermanni

salitalo

K14-, K14kj-, K15- ja K16-telien piirustuksia?

Post by salitalo »

Moi!

Tarkoitus olisi yrittää väkätä muutaman vuoden kuluessa muotit otsikoista mainituista teleistä HO ja mahdollisesti pitemmällä aikavälillä O. K14-telistä olen saanut haalittua yhdet piirustukset, mutta liisää tarvittaisiin. Olisiko kenelläkään tietoa, mistä kysellä? Museolta yllättäen ei löytynyt kun ovat vielä käytössä :D . Vaunukuvastojen piirustukset taasen ovat hieman epäselvät. Toki kuvaamassa ratapihanlaidalla olen käynyt, mutta mittailua varten pitäisi käydä lupaprosessit läpi.

Terveisin
Sami
Jpl

Re: K14-, K14kj-, K15- ja K16-telien piirustuksia?

Post by Jpl »

K14- ja K16-telejä saa valmiina ainakin Electrotreniltä.
salitalo

Re: K14-, K14kj-, K15- ja K16-telien piirustuksia?

Post by salitalo »

Hei!

Saamani käsityksen mukaan näitä Electrotrenin k14 aihioiksi kelpaavia telejä ei olisi enää moneen vuoteen valmistettu. Toisaalta tarkoitus oli opetella uretaanivalua tässä projektissa joten taidan siihen silti ryhtyä. Välillä vaan ei saa itseään päästää liian helpolla :lol:

t:Sami
Jpl

Re: K14-, K14kj-, K15- ja K16-telien piirustuksia?

Post by Jpl »

Junalauttavaunujen telit saa vaunusta ROCO 47436
K14-telit saa vaunusta ROCO 46906

Näitä telejä saanee Rocolta myös irrallaan varaosina...

K14-telin piirustus löytyy OTK:n raportista http://www.onnettomuustutkinta.fi/uploa ... m1yasa.pdf

http://freenet-homepage.de/drehgestelle/home.html
salitalo

Re: K14-, K14kj-, K15- ja K16-telien piirustuksia?

Post by salitalo »

Kiitoksia vinkeistä.

Piirustus raportissa täydentää mukavasti haalimaani piirustusta. Pitää myös tutkia nuo mainitsemasi Rocon telit.

t:Sami
User avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Posts: 585
Joined: 09.01.2007 10:58

Re: K14-, K14kj-, K15- ja K16-telien piirustuksia?

Post by Jaska »

Rocon varaosista on jäänyt sellainen mielikuva (korjatkaa jos olen väärässä), että ne on hinnoiteltu usein suhteettoman kalliiksi. Minulla hajosi eräästä vaunusta sellainen jousitettu osa, jossa kytkin on kiinni. Osa muisaakseni maksaa noin 20€, kun niitä saa kaksi kappaletta halvimmankin tarjoushintaisen tavaravaunun mukana.