Sr2 (H0)

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Olli
Konduktööri
Viestit: 87
Liittynyt: 28.10.2007 19:30

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Olli » 22.11.2007 14:40

Voisinhan minäkin koittaa sitä modaamista. Ne virroittimensuojat ei minua haittaa, joten pelkkä maalaaminen riittäisi. Ja kyllähän ne voisi jälkeenpäin poistaa.
http://www.freewebs.com/ollihp/ <--- Kuvauspäiväkirja aloitettu!

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1080
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja ealab » 22.11.2007 20:47

Ohjaamo on erillinen elementti sisäpuolella. Koplinkituppilo on rakennettu pienemmäksi, jotta tuo tolkuton kita voidaan pienentää. Virroittimen suojat pitäisi poistaa mekaanisesti. Oikeastaan Turun Kiskoliikennekerhon lehdestä: Tenderi; löytyy kuvia ja piirroksia.
Liitteet
PA030211a.jpg

Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 551
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Jaska » 23.11.2007 10:30

Hienolta näyttää! Tuo kesää jo lähitarkasteluakin.
Oletan, että tuo Rocon malli on myös toiminnaltaan hyvä, eli virroittaa hyvin ja liikkuu nätisti? Mahtaakohan noissa olla valmis liitin digitaalisovittimelle?

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1080
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja ealab » 23.11.2007 10:51

Varsin oikein oletettu! Digipaikka valmiina, jos ei mahdollisesti myös digi- paketti mukana. Se vähän riippuu.

Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 551
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Jaska » 14.01.2008 22:00

Rocolla on taas tuo Sr2 saatavilla, mutta nyt uudemmalla maalauksella, eli kyljessä nykyinen VR-logo. Ilmeisesti mallia ei ole sen kummemmin muutettu, pelkkä maalaus.
62397 tasavirta (145€)
68397 vaihtovirta (184€)
Ihan mukava juttu!
Kuva

markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja markku55 » 15.01.2008 07:59

Rautatiemuseon foorumilla keskustellaan samasta veturista, sieltä löytyy ehkä vastauksia tuohon mallinmukaisuuteenkin.

Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 350
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Hermanni » 15.01.2008 13:11

Hienoa, tuo näyttääkin paremmin vastaavan meidän Sr2 mallia, ainakin keulansa osalta.
Laitoinkin neljä heti tilaukseen. ;)
Ylläpito

Pkh
Ratavartija
Viestit: 45
Liittynyt: 04.02.2007 10:24

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Pkh » 15.01.2008 13:56

Onkohan tuo märkliniin sopiva vaihtovirtaversio digitalinen vai ei?

Avatar
Olli
Konduktööri
Viestit: 87
Liittynyt: 28.10.2007 19:30

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Olli » 15.01.2008 16:34

Mahtavaa! Ja vielä uudemmalla kylkilogolla.
Hermanni kirjoitti:Hienoa, tuo näyttääkin paremmin vastaavan meidän Sr2 mallia, ainakin keulansa osalta.
Laitoinkin neljä heti tilaukseen. ;)
Mistäs tilasit?
http://www.freewebs.com/ollihp/ <--- Kuvauspäiväkirja aloitettu!

Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 551
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Jaska » 15.01.2008 18:37

Pkh kirjoitti:Onkohan tuo märkliniin sopiva vaihtovirtaversio digitalinen vai ei?
Käsittääkseni vaihtovirtaveturit on digitaalisia. Tasavirtaveturissa on liitin dekooderille.

Pkh
Ratavartija
Viestit: 45
Liittynyt: 04.02.2007 10:24

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Pkh » 15.01.2008 18:43

Jaska kirjoitti:
Pkh kirjoitti:Onkohan tuo märkliniin sopiva vaihtovirtaversio digitalinen vai ei?
Käsittääkseni vaihtovirtaveturit on digitaalisia. Tasavirtaveturissa on liitin dekooderille.
Ahaa. Kyselin tuota myös mallikaupasta ja sielä taas sanottiin että olisi luultavasti analoginen. :|

Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 551
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Jaska » 15.01.2008 18:48

Rocon sivulla kyseisen veturin kohdalla on sellainen pieni "mikropiirikuvake", jonka päälle kun pysäyttää hiiren, ilmestyy tekstiä aiheesta...
Tasavirtaversiossa ei ole tuota vastaavaa kuvaketta.

Pkh
Ratavartija
Viestit: 45
Liittynyt: 04.02.2007 10:24

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Pkh » 15.01.2008 19:07

Kappas niinpä onkin. hankintalistalle pääsee! :D

Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 350
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Hermanni » 15.01.2008 20:43

Olli kirjoitti:Mahtavaa! Ja vielä uudemmalla kylkilogolla.
Hermanni kirjoitti:Hienoa, tuo näyttääkin paremmin vastaavan meidän Sr2 mallia, ainakin keulansa osalta.
Laitoinkin neljä heti tilaukseen. ;)
Mistäs tilasit?
Tampereen risteysasemalta...
Ylläpito

Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 350
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Sr2

Viesti Kirjoittaja Hermanni » 16.01.2008 01:31

Siis kumpi Sr2 nyt oikein on, Re 460 vai Re 465, netistä kun löytyy dokumentteja joissa mainitaan että olisi Re 460, mutta ei lainkaan että olisi Re 465?
Alla myös vertailua...

Teho
Re 460 6100Kw
Re 465 7000Kw
Sr2 6000Kw

Vetovoima
Re 460 300kN
Re 465 320kN
Sr2 300kN

Paino
Re 460 84t
Re 465 82t
Sr2 82t

Näiden tietojen perusteella Sr2 olis enneminkin Re 640, vain painon mukaan Sr2 olisi Re 465 (tosin Sr2 puuttuu kiskojarrut, helmat ja katolta virroittimen katteet, siksi pitääkin olla jonkin verran kevyempi).
Sr2 veturin jarruthan ovat samat vain NSB El18 sarjan (Lok 2000) veturissa, näitähän ei siis ole Re 460 eikä Re 465 sarjan vetureissa.
Ainoa yhteys Re 465 vetureihin on jokaisen akselin itsenäinen tehonsäätö, kun taas Re 460 veturissa se on telikohtainen.
Myöskin Re 465 vetureita voi olla 4 kpl kytekettynä moniajoon kun taas Re 460 vetureita vain kolme (Niin kuin käsittääkseni Sr2 vetureitakin).

Muutamia mielenkiintoisia artikkeleita Re 460 ja re 465 sarjan vetureista joissa mainitaan myös Sr2 malli, Histoire des 460, SBB CFF FFS Re 460 und BLS Re 465, Teemu Virtasen Veturi 2000 meillä ja muualla ja wikipedian artikkeli.

Löytyykö mistään faktatietoa (Vr tai valmistajan sivuilta esim) että Sr2 olisi Re 465, netin artikkeleihin kun ei aina kannata sokesti luottaa?
Ylläpito

Vastaa Viestiin