Kiitos kuvista ja uskon kyllä, että tuossa on hieman miettimistä ollut Omien tuotantomenetelmieni kanssa joudun varmasti tinkimään tarkkuudesta verrattuna teidän malliin ja siltikin kahvia sekä tupakkaa lienee tulevan kulumaan vähintäänkin riittävästi.
Omassa 2600- sarjalaisen esikuvassani portaikko on laatikkomaisempi (ja siis uudempi?), mutta onko se muuttunut saneerauksen yhteydessä vai mistä eroavaisuus mahtaa johtua?
H0 Dv12 / Jaahe
Re: H0 Dv12 / Jaahe
Viimeksi muokannut Jaahe, 04.09.2016 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: H0 Dv12 / Jaahe
Mestarimallien rakennussarjan tyyppiset portaat ovat olleet alun alkaen kaikissa Dv12-vetureissa, 2600-sarjan portaat ja niihin liittyvät kaiteet ovat tosin jo uutena eronneet hieman vanhempien valmistussarjojen veturien vastaavista. Nykyinen levyrakenteinen umpinaisempi portaikko on käyttäjälleen turvallisempi, vanhassa portaikossa oli ainakin oman kokemukseni mukaan vaarallisen oloinen kohta alimman askelman ja telin kulman välissä. Ensimmäiset muutostyön läpikäyneet portaikot taisivat ensimmäisenä ilmestyä radio-ohjattuihin yksilöihin.Jaahe kirjoitti:Omassa 2600- sarjalaisen esikuvassani portaikko on laatikkomaisempi (ja siis uudempi?), mutta onko se muuttunut saneerauksen yhteydessä vai mistä eroavaisuus mahtaa johtua?
Re: H0 Dv12 / Jaahe
Pikkuaskelmien tuentaan sopii hyvin ledien viikset. Niitä yleensä jää jäljelle, kun lyhennellään. Viikset ovat 0,6 x 0,6, tinattua, kantikasta rautaa, ei siis johda lämpöä hyvin. Hyvä juottelun kannalta. Ja ei ledit paljon maksa....
Re: H0 Dv12 / Jaahe
Pieni päivitys kuvien muodossa edelleen keskeneräisistä deevereistä. Matkalla on valmistusmetodit muuttunut 3D-tulostamiseen ja nämä veljekset on valmistettu, telejä lukuunottamatta, kokonaan 3D-tulostamalla. Projekti on muiden kiireiden takia ollut tauolla jo jonkin aikaa, mutta kohtalaisen pienestä on enää kiinni. Siirtokuvia ja muita yksityiskohtia vailla. Näistä kuvista veturit on tosin jonkin verran jo edennyt, mutta niitä kuvia sitten myöhemmin.