Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Vr5 tänään:
kalkkuna01.JPG
kalkkuna01.JPG (98.97 KiB) Katsottu 2036 kertaa
Viimeksi muokannut Jimi, 08.01.2018 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Viesti Kirjoittaja ealab »

Hyvännäköinen, tutunomaisia piirteitä. Itse muistan nuo veturit alkujaan satulatankkisina. Kolisevine kankikoneistoineen. Riihimäen ratapihalta.
Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Myös tämän pienoismalli-Vr5:n kankikoneisto kolisee ja kitisee. Lienee paikallaan voidella niveliä. Koliseva kankikoneisto H0-mallissa vain lisännee osaltaan autenttisuutta...
Samuelsson
Lämmittäjä
Viestit: 295
Liittynyt: 28.06.2007 18:19

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Viesti Kirjoittaja Samuelsson »

Oikein mainion näköinen siitä tuli!
Laitahan vain lisää kuvia projekteistasi.

Tuossa kun mainitsit että sinulla on monta mallia tekeillä samaan aikaan, sama tilanne on meikäläisellä:
Rakentelukipinä iski kun sain valmiiksi ensivuonna valmismallina myyntiin tulevan Sp-raakapuuvaunun protomallit.
Nyt on työllä Dr 12, joka on loppusuoralla, Sr1 on myöskin kohta valmis, 2 kpl Sonk-nestekaasuvaunuja tällähetkellä kuivumassa,
3 kpl suomalaistettuja puukorisia Norskivaunuja Hurun perään odottaa emalimerkintöjä ja eilen tuli Saksasta Kramm:ilta Rocon ranskalaisdiesel josta käynnistyy Dr 13-projekti...
Tämä siis:
http://www.data-space.eu/kramm/bilder/k ... /62986.jpg

Telit ovat mitoiltaan mielestäni riittävän lähellä totuutta ja veturissa on paljon käypää osaa mm. puskimet. Myös tekniikka on todella hyvä, sisältäen plugin 22-pinniselle lutikalle, moottorin
kahdella vauhtipyörällä, LED-valot ym.

Kyllä rautatiemallailu on taas mukavaa...
Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Kalkkuna on nyt suunnilleen valmis. Pientä säätöä voi toki tarvita vielä. Ikkunalasit ja höyrykupu asennettu. Vanhentamistakin on tehty, mutta hillitysti. Veturin virroitusta olen parannellut vääntämällä virroittimet pyörän kehää kaapiviksi. Paremman vetokyvyn perässä lisätty myös metallipainoja korin sisään, Liman BR80:n alkuperäinen valumöhkäle ei nimittäin sopinut Vr5:n sisään.
Vr5Kalkkuna.JPG
Vr5Kalkkuna.JPG (96.16 KiB) Katsottu 2034 kertaa
Käyntisillalla nokikaapin vieressä on osa vanhaa ilmapumppua, jota en viitsinyt jyrsiä pois. Haitanneeko tuo, visuaalinen vaikutelma on tärkeintä minulle. Ainahan tällainen yksinkertainenkin Suomi-malli näyttää luontevammalta kotimaisten vaunujen kanssa kuin eurooppalainen veturi. Uusi ilmapumppu on toisella puolella.
Vr5Kalkkuna2.JPG
Vr5Kalkkuna2.JPG (112.24 KiB) Katsottu 2034 kertaa
Viimeksi muokannut Jimi, 08.01.2018 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin