Muovirakennussarjat

Valvojat: jhr, Hermanni

jhr
Asemapäällikkö

Muovirakennussarjat

Viesti Kirjoittaja jhr » 26.05.2018 20:36

Moi,
Lopetan suomi rakennussarjojen (muovi) valmistuksen.

Nyt on enää jäljellä joitakin Gg ja Gbln vaunuja HO mittakaavassa ja joitakin Hbi vaunuja N mittakaavassa
Samoin muutamia suomi detaleja HO mittakaavassa kuten relekoju.
Jos näitä joku haluaa niin laittakoon yv:tä

Korviini kantautui outoja tarinoita ja viisainta on jättää suomimallien tekeminen sikseen.

Kiitos yhteistyöstä!
j

Junnailija
Konduktööri

Re: Muovirakennussarjat

Viesti Kirjoittaja Junnailija » 27.05.2018 20:58

Mitä ihmeen tarinoita?
Mielestäni teet erinomaista kulttuurityötä ja mahdollistat suomalaisen pienoisrautatien rakentamisen kohtuuhintaan. Jatka samaan tyyliin!

Junnailija
Onko Mikkeliin mänijöitä? Juna män justiisa!

jhr
Asemapäällikkö

Viesti Kirjoittaja jhr » 31.05.2018 12:11

noin, Gb vaunuja on vain pieni määrä Mallikaupassa. Loput on tuhottu.

ealab
Veturinkuljettaja

Viesti Kirjoittaja ealab » 31.05.2018 15:54

Onkohan "oudot tarinat" pahastisanomisia, kun on tuhottu...,.

lokomotiivi
Ratavartija

Viesti Kirjoittaja lokomotiivi » 31.05.2018 17:08

Harmi kun näin käy. Rivien välistä lukien kävi sama asia mielessä kuin nimim. ealabilla.
Viimeksi muokannut lokomotiivi, 31.05.2018 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PeS
Veturinkuljettaja

Viesti Kirjoittaja PeS » 31.05.2018 17:29

Kokemuksesta voin sanoa, että kritiikkiä ja palautetta rakennussarjoistamme tulee aina. Osa palautteesta on hyvinkin hyödyllistä — se voi johtaa parempaan lopputulokseen, mittavirheiden korjaantumiseen tai peräti uuden hyvän idean ilmaantumiseen, jota itse ei ole hoksannut. Osa palautteesta taas voi olla murhaavaa kritiikkiä, jolle ei aina edes löydy perustetta. Perusteeton palaute on helppo sivuuttaa pelkkänä suunsoittona, hyödyllinen palaute parantaa tuotetta ja kiittävästä palautteesta tulee hyvä mieli. Ei auta muuta kuin ottaa kaikenlainen palaute vastaan. Se on merkki siitä, että on elossa ja että on saanut jotain aikaiseksi :) Omaan tekemiseen kannattaa myös uskoa. Kannustan jatkamaan!
Viimeksi muokannut PeS, 31.05.2018 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PasiS
Ratavartija

Viesti Kirjoittaja PasiS » 31.05.2018 18:27

Tähän onkin nyt sopivaa laittaa sitä positiivista palautetta.
Olen henkilön jhr tuottamia messinkisarjoja N-skaalassa kasannut useampia ja mulla ei ole niistä kuin hyvää sanottavaa. Järkiään ovat hyvin suunniteltuja ja hyvinkin esikuvan mukaisia. Ihan Mestarimallien tasoisia kasausohjeita niissä ei ole, mutta juuri sopivasti sitä miettimistä ja pientä viilailua sovitteluineen, josta tässä harrastuksessa tykkään.
N-mittakaavan suomimallit olisivat aika vähissä ilman jhr:n tuottamia peltisatseja. N-mittakaavan suomalaistamisessa hänen panoksensa on merkittävä.
Toivon, että messinkisatseja olisi saatavilla vastakin. Ja toki muovirakennussarjatkin kiinnostavat.
T:PasiS

PekkaH
Konduktööri

Viesti Kirjoittaja PekkaH » 01.06.2018 07:47

Olen jhr:n muovirakeenussarjoita rakentanut itselleni useita vaunuja ja olen erittäin tyytyväinen sarjojen laatuun.

Pienellä vaivalla (ja pikkurahalla) on saanut ihan mukavan kokoelman ainakin minun tarpeisiin riittävän oikeannäköisiä vaunuja.

Kovasti paljon kiitoksia ja kaino toive että mietit vielä jos kuitenkin jatkaisit noiden sarjojen tuottamista!

Junnailija
Konduktööri

Viesti Kirjoittaja Junnailija » 18.06.2018 22:17

On todella suuri vahinko, jos jonkun besserwisser-niitinlaskijan julkisen leukailun takia menetämme jhr:n muovisarjat. Pienoisrautatieläileminen on yleensä ottaen kallis harrastus, niin kallis, että junnuja erityisesti hirvittää niin että kiertävät kaukaa koko harrastuksen, ja suomalainen pienoisrautatieläileminen on vielä monin kerroin kalliimpaa. Siihen on tuonut hintahelpostusta vain ja ainoastaan jhr:n muoviset suomalaisvaunujen rakennussarjat nippa-nappa vähän päälle kymmenen euron hinnallaan! Suurin tappio tästä kohdistuu koko suomalaiselle pienoisrautatieharrastukselle, kun junnuillekin sopivasti hinnoitellut muovisarjat jäävät pois kauppojen hyllyltä!
Onko Mikkeliin mänijöitä? Juna män justiisa!

ealab
Veturinkuljettaja

Viesti Kirjoittaja ealab » 19.06.2018 09:05

Mulla on muovisarjoista vain relekoju. Se on esikuvanmukainen, myös päivitän lisädetaljeilla, kuten valokennon merkkivalolla?. Kerholaisille on välitetty vaunusarjoja, ok. Myös Ms-sarjoja on useita. Pari jo valmiinakin Kbp ja Gbln, se tosin Ms-resiinisarjana. On hienot.

Vastaa Viestiin