T-sarjan työläisvaunu — nyt tuotannossa

http://mestarimallit.com/
Vastaa Viestiin
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 772
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

T-sarjan työläisvaunu — nyt tuotannossa

Viesti Kirjoittaja PeS » 01.02.2017 15:15

EDIT. Työläisvaunujen tilauksia kertyi riittävä määrä. Rakennussarjojen tuotanto on käynnistynyt — toimituskunnossa sarjat ovat parin viikon kuluessa.

Kuva
Kuva

T-sarjan työläisvaunu

Uuden T-sarjan pienoismalleiksi on valikoitunut kaksi erilaista neliakselista esikuvaa. T-sarjan vaunu 1212–1255 on pidempi — vaunun esikuva on 15180 mm. Lyhyemmän sarjan 1201–1211 vaunun pituus on 14180 mm.

Rakennussarjan hinta on 115 euroa (sis. alv 24%).Tee varauksesi 10.2.2017 mennessä. Lähetämme sinulle tämän jälkeen 50 euron laskun. Ennakkomaksu vahvistaa kaupan. Sarjat toimitetaan maaliskuun alkuviikkoina, jolloin lähetämme tilauksestasi myös loppulaskun.

Tee varauksesi osoitteeseen: info(xxx)mestarimallit.com.

Rakennamme myös valmiita T-vaunuja. Valmiin T-vaunun hinta on 350 euroa (sis. Alv).

Malli on helppo rakentaa — työ sujuu joutuisasti. Kori muodostuu 0,3 mm:n uushopeasta syövytetystä laatikkomaisesta rakenteesta. Myös katto taivutetaan 0,3 mm:n uushopealevystä. Mallin yksityiskohdat ovat valkometallivalua ja telisivut ovat hartsivalua. Vaunussa on lähikytkinmekanismi ja NEM-tuppelo.

Telien kolmipisteripustus takaa tasaisen kulun. Siirtokuvat on painettu silkkipainossa — numerovaihtoehtoja on useita. Sarja sisältää myös kattohiekan.

Esikuvatietoa

Kolmannen luokan lippua puolet halvempi työläisjunapiletti otettiin käyttöön pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä ja suurten teollisuuskaupunkien paikallisliikenteessä vuonna 1907. Työläisjunia varten rakennettiin karusti sisustettuja T-sarjan vaunuja. Neliakseliset alun perin To-sarjaan litteroidut vaunut rakennettiin tavaravaunujen alustoille. Vaunut liitettiin paikallisjuniin tai ne liikkuivat erityisinä työläisjunina. Vaunuja käytettiin 1950-luvulle asti, jonka jälkeen niistä tehtiin virkatarvevaunuja.

Esikuvissa on eroja, vaikka rakenne molemmissa vaunuissa on sama. Pidempi vaunu on rakennettu vanhan O-vaunun alustalle, jolloin siinä on K4-telit. Vaunuissa on myös enemmän ikkunoita kuin lyhemmässä serkussaan. Lyhyempi vaunu on todennäköisesti rakennettu käytöstä poistetun Mao-soravaunun alustalle.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa