Sv12/Dv12 on valmistunut!

http://mestarimallit.com/
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 773
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja PeS » 07.05.2016 17:07

Kuva
Kuva

2600-sarjan Sv12/Dv12 on valmistunut
Pitkään kypsytelty H0-mittakaavan Sv12/Dv12 on valmistunut. Malli on nyt varattavissa; sarjojen toimitukset alkavat heinäkuun lopussa.

Rakennussarja koostuu syövyttämällä ja valamalla valmistetuista osista. Käymäsilta on syövytyetty 0,3 ja 0,4 mm:n uushopealevystä. Rakenne on tukeva ja kestävä. Samalla sen rakentaminen juottamalla on selväpiirteistä. Myös hytti on valmistettu syövyttämällä 0,3 mm:n uushopealevystä. Hytin laatikkomainen rakenne on yksinkertainen. Samalla ikkunoiden alue on siro. Hytin kattokappale on valettu hartsista. Myös konepeitot ja telisivut on valettu hartsista. Valmiit kaide- ja otetankokokonaisuudet on syövytetty 0,2 mm teräksestä, mikä helpottaa rakentamista huomattavasti. Ohuesta teräksestä on valmistettu myös joukko pienimpiä ja siroimpia yksityiskohtia. Teräksestä valmistetut osat kestävät myös käsittelyä.

Veturissa on ajovalmiit moottoritelit — molemmat telit vetävät. Sarjaa varten teetetyissä teleissä on viisinapainen Mashiman moottori. Sarja on kaksikiskotasavirtamalli — kolmikiskomallia ei ole tarjolla.

Pienoismalli edustaa 2600-sarjan alkupään vetureita — numeroita 2600–2619. Sarjan mukana on kylkinumerot ja siirtokuvat kaikkiin em. numeroihin. Sarjasta voi koota alkuperäisen 1970-luvulla käytössä olleen version Sv12-veturista tai 1980-puolivälin paikkeilla käytössä olleen Dv12-version.

Sarjassa on perusteelliset kokoonpano-ohjeet työvaihekuvineen — työvaihtekuvia ohjeissa on yli 200 kappaletta. Sarja sisältää kaikki mallin rakentamisessa tarvittavat osat.

Tee ennakkovaraus!
Ennakkovaraajan hinta on 390 euroa (sisältäen arvonlisäveron 24%). Tee varauksesi 31.5.2016 mennessä, niin saat sarjan edullisesti. Normaalihinta on 430 euroa (sis. alv). Tilauksesi jalkeen lähetämme sinulle ennakkovarausmaksun 150 euroa, mikä vahvistaa tilauksesi. Lähetä tilauksesi osoitteeseen info(at)mestarimallit.com.

Sarjojen toimitukset alkavat heinäkuun lopussa.

Tiedustele korotonta maksuaikaa!
Halutessasi tilaushinta voidaan jakaa useamman kuukauden eriin. Tästä emme peri korkoa. Ota yhteyttä, niin voimme neuvotella sinulle sopivan maksuaikataulun.

Toimitamme myös käsinrakennettuja valmismalleja
Toimitamme kaikkia mallejamme myös valmiiksi rakennettuina. Myös Sv12/Dv12-mallin voi tilata valmiiksi rakennettuna. Valmiiksi kootun mallin hinta on 1500 euroa (sisältäen arvonlisäveron 24%).

Asiakas voi valita malliin haluamansa numeron väliltä 2600—2619. Yksityiskohdiltaan tarjolla on 1970-luvun versio tai 1980-luvun versio, jossa on mm. alumiiniset ikkunanpokat ja tummennetut tuulilasit. Hinta sisältää malliin valmiiksi asennetun ESUn valmistaman DCC-vastaanottimen. Vaihtoehtoisesti toimitamme mallin myös analogisella virroituksella.

Terveisin
Mestarimallit-tiimi

Kuva
Kuva
Kuva Kuva
Kuva Kuva
Kuva Kuva

EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 298
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja EMD F7 » 01.06.2016 14:12

Resiina lehdessä oli näistä myös mainos.
2600 oli kyllä Tr3-sarjan sotasaalisveturi..

Anakonda
Ratavartija
Viestit: 11
Liittynyt: 26.07.2015 10:44

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja Anakonda » 01.06.2016 19:11

Moi, jos on vannoutunut Märklin mies niin mitenkä olisi, istuisiko tämä deeverin kori johonkin Märklin alustaan?

PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 773
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja PeS » 01.06.2016 23:29

Anakonda kirjoitti:Moi, jos on vannoutunut Märklin mies niin mitenkä olisi, istuisiko tämä deeverin kori johonkin Märklin alustaan?
Epäilen, että ei onnistu — tosin en ole sitä kokeillut eikä sarjaa kolmikiskolle ole suunniteltu. Asiakkaamme voivat tietenkin tehdä rakennussarjoillamme mitä haluavat, mutta myös asiassa onnistuminen/epäonnistuminen jää puhtaasti asiakkaamme riemuksi :)

Käymäsillan rakenne kertoo selkeästi veturin perusperiaatteen. Käymäsilta on kantava rakenne ja sen alapuolelle kiinnittyy yhtenäinen levy, jossa on kaksi motorisoitua teliä. Tältä pohjalta itse kukin voi miettiä modausmahdollisuuksia. Sarjaa varten teetettyjen moottoritelien ideana on se, että konepeittojen ja hytin sisälle jää runsaasti tilaa painoille ja elektroniikalle. Moottorit ja moottoreiden kiinnityspukit eivät nouse kovin paljon käymäsillan yläpuolelle.
KaideScreen007.jpg
AlustaScreen1.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Anakonda
Ratavartija
Viestit: 11
Liittynyt: 26.07.2015 10:44

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja Anakonda » 02.06.2016 14:26

Ei taida mennä juu heittämällä..

EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 298
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja EMD F7 » 04.06.2016 16:52

Kuinka suuren sarjan olette tehneet ja onko sarjatuotantomalleista jossain kuvia :D

PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 773
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja PeS » 04.06.2016 18:16

Sarjamme ovat aina sairaan suuria :D

Junnailija
Ratavartija
Viestit: 44
Liittynyt: 22.11.2016 15:56

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja Junnailija » 22.11.2016 16:14

Moi,

Näin tämän veturin mainoksen Pienoismalli-lehdessä ja vähän innostuin!
Miten tiukasta kaarteesta tuo mahtaa kunnialla kulkea?

t. Junnailija
Onko Mikkeliin mänijöitä? Juna män justiisa!

PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 773
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja PeS » 22.11.2016 22:15

Junnailija kirjoitti:Moi,
Näin tämän veturin mainoksen Pienoismalli-lehdessä ja vähän innostuin!
Miten tiukasta kaarteesta tuo mahtaa kunnialla kulkea?
En ole mitannut absoluuttista minimisädettä. Oman testiratamme kaarresäde on 580 mm, josta malli kulkee kevyesti — 580 mm on kaikissa malleissamme vähimmäisvaatimus, josta kaluston on kuljettava. Dv12-veturissa ainoa telien kääntymistä rajoittava seikka on alin porrasaskelma. Sarjassa on kolme vaihtoehtoista askelmaa, joiden valinnalla voidaan ohjata telin vapaata kääntymistä. Ensimmisessä vaihtoehdossa askelman takaa on poistettu kappale ja toisessa vaihtoehdossa alin askelma on lyhennetty samaan linjaan toiseksi alimman askelman kanssa, jolloin teli pääsee kääntymään niin paljon kun se ylipäätään voi kääntyä.

Mallissa on kaksi erillistä moottoriteliä, joten voimansiirrossa itsessään ei ole mitään kääntymistä rajoittavia komponentteja, kuten kardaaniakseleita, jotka keskimoottorillisessa mallissa rajoittavat telien kääntymistä. Tämän seurauksena konepeittojen ja hytin sisätila on lähes kokonaan vapaana esimerkiksi painoille, äänivempeleiden kaiuttimille jne.

Pienoismallista on nyt tehty useita valmistussarjoja ja toistaiseksi viimeinen sarja on pian myyty loppuun — muutama sarjan on vielä jäljellä, joten kannattaa toimia ripeasti, mikäli malli todella kiinnostaa.

Rataneuvos
Ratavartija
Viestit: 24
Liittynyt: 09.03.2012 14:26

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja Rataneuvos » 22.11.2016 23:55

PeS kirjoitti:Pienoismallista on nyt tehty useita valmistussarjoja ja toistaiseksi viimeinen sarja on pian myyty loppuun — muutama sarjan on vielä jäljellä, joten kannattaa toimia ripeasti, mikäli malli todella kiinnostaa.
Tarkoittaako tämä käytännössä sitä ettei Dv12-sarjaa tuoteta enää ollenkaan lisää kun sarja on myyty loppuun?

PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 773
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja PeS » 23.11.2016 14:06

Rataneuvos kirjoitti: Tarkoittaako tämä käytännössä sitä ettei Dv12-sarjaa tuoteta enää ollenkaan lisää kun sarja on myyty loppuun?
Tarkoittaa — koskien nyt saatavilla olevaa 2600-sarjan Dv12-veturia. Malli on myynnissä niin kauan kuin sarjoja riittää. Suomessa on tietty määrää harrastajia, jotka ovat valmiita ostamaa tietyn määrän tällaisia tuotteita. Kun kysyntä on tyydytetty, niin sen jälkeen varastoon jääneet erät sitovat pelkästään pääomia. Varastoon sitoutunut pääoma on pois muusta tuotannosta. Sen sijaan 2700-sarjan Dv12-veturista olemme valmistelemassa sarjaa — se on riittävän paljon erilainen kuin 2600-sarjan kone.

Truman
Ratavartija
Viestit: 11
Liittynyt: 18.08.2011 11:20

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja Truman » 23.11.2016 14:37

Tuota tuota...

Itselläni on aikomus ollut hankkia joskus Mestarimallien DV12, mutta tällä menolla taitaa jäädä haaveeksi. Veturi tuli myyntiin harmillisesti 50-vuotispäivien jälkeen; jos olisi tullut ennen olisin osannut neuvoa mitä lahjaksi.

Yritän koota rahoja kasaan pikkuhiljaa, mutta kun pitää ajatella että tuollainen isompi summa on ikään kuin pois perheen kesälomamatkoista niin hankalaa on. Itse kun haluaisin vielä hankkia veturin täysin valmiina eli käyttää vielä kokoamis- ja maalauspalvelua, koska en halua pilata hienoa veturia menemällä sitä itse tuhraamaan. Muuten kyllä hankkimiani rakennussarjoja uskaltaudun kokoamaan ja maalaamaan.

Sitten tuo 2700-sarja taas on omaan rataani liian uusi. Parhaiten taitaisi sopia 2500-sarja, mutta sitä ei taida olla tulossa?

Mallimarkkinoilla pitäisi muutenkin olla nopea: olin katsellut pitkään Miniaturmodelin neuvostoliittolaisia Vgk-vaunuja sillä silmällä, että noita rumankauniita laatikoitahan oli 60-luvun lopulla aina ratapihoilla ja pitäisi niitä siksi itsellekin pari kolme saada. No, nyt kun tuli hiukan ylimääräistä tuloa ja meinasin hankkia niin eikös olleet kadonneet myynnistä! Loppu, ainakin toistaiseksi. Tätä tässä on nyt pari viikkoa jo kohta harmitellut.

Samuelsson
Lämmittäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 28.06.2007 18:19

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja Samuelsson » 23.11.2016 14:47

Onko siis 2700 -sarjalaisen tulo tuotantoon nyt varmistettu?

Samuelsson
Lämmittäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 28.06.2007 18:19

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja Samuelsson » 23.11.2016 14:51

Truman kirjoitti:Sitten tuo 2700-sarja taas on omaan rataani liian uusi. Parhaiten taitaisi sopia 2500-sarja, mutta sitä ei taida olla tulossa?
2700 -sarja on itseasiassa vanhempi kuin 2600 -sarja. :wink:

PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 773
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Sv12/Dv12 on valmistunut!

Viesti Kirjoittaja PeS » 23.11.2016 14:52

Samuelsson kirjoitti:Onko siis 2700 -sarjalaisen tulo tuotantoon nyt varmistettu?
Kiinnostuneita on riittävästi, jotta homma voidaan toteuttaa — aikataulusta sen sijaan en sano mitään. Sitä ennen ulos tuupataan vetureista ainakin Dr13.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija