N kaluston suomalaistaminen

N-skaalan pienosrautatiet

Valvojat: jhr, Hermanni

jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja jhr »

Näitä pitäis joskus alkaa suomalaistamaan....
Tai venakko matkustajavaunuja ei tarvise, ne toimii sellaisenaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Hienoa jos saat työvaiheet myös mukaan tälle saitille ja miksi ei myös N-clubin sivuille.
Kenen tuo venakko matkustajavaunu on ja mikä tyyppi?
Onko kukaan löytänyt aihioita joista saisi kevyellä modifioinnilla kohtuu mukavan näköiset suomalaiset puiset matkustajavaunut N-skaalaan?
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 954
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja PeS »

Suomalaisen puukorisen henkilövaunun muotoilu on melko kansallinen. H0:ssa uskottava suomalainen puukorinen henkilövaunu syntyy Rocon NSB Bo2b -vaunusta (H0:ssa tämä lienee vaihtoehto). En tiedä onko vastaavaa olemassa N-mittakaavassa.
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja jhr »

Venakko vaunut ovat DDR ajoilta Pikon tekeleitä.
Yllättävän nättiä jälkeä, tosin pyöräkerrat menee vaihtoon, mut sen jälkeen kulkee suht ok.
Tyyppiä en muista, mutta ovat samaa mitä liikkuu Repinissä ja Tolstoissa. (olishan ne tiedot mulla tuolla mapeissa, mutta se laiskuus, se laiskuus)
:lol:

Ongelma on se, että sarjasta puuttuu mm. ravintolavaunut jne, jne eli Piko teki vain yhtä matkustajavaunu tyyppiä.
tala2
Konduktööri
Viestit: 73
Liittynyt: 18.01.2008 18:36

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja tala2 »

Pikon CCCP tyypit: vihreä 4145-19, viininpunainen 4145-192 ja sinivalkoinen 4145-191 Pikon luettelon mukaan, pyöräkerrat kun vaihtaa niin ainakin 6-7 vaunun juna kulkee kevyesti.

tala2 (Nvaari)
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja jhr »

Morjesta.
Nämä lienee niitä samoja joita sullakin on ja mistä puhuttiin museolla kaffitellessa.
Kyllä näistä joo toimivia saa kun vain tosiaan vaihtaa pyöräkerrat.
...ja erehdyttävästi muistuttaa Repiniä ja Tolstoita, eli menee täydestä kuin väärä raha.
Ajattelin jossakin välissä tehä ravintolavaunun ja matkatavaravaunun. Sain haalittua itelleni 6-7 sinistä ja saman verran vihreitä vaunuja, niin joo ja yks punanen.
Eli saa uudenvuodenturistien junan :)
Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Tuosta V65-veturistahan saisi tehtyä Dv16:n. Pyörien koko näyttäisi sopivalta semmoseen.