Mikä ruiskuksi?

Valutyöt, syövytys, juottaminen ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Eeli
Lämmittäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 30.08.2008 08:32

Mikä ruiskuksi?

Viesti Kirjoittaja Eeli »

Olen tuossa parin viime valmistamani mallin aikana pohtinut, että mistä saisi sellaisen ruiskun, joka toimisi varmasti hyvin. Hyviä käyttökokemuksia olen kuullut Badgerin ruiskuista, mistäköhän niitä mahtanee saada? Itse olen käyttänyt Clas Ohlssonilta ostettua ruiskua, jonka hintalappu 7,95 € ennusti alun perin jo pahaa. Eipä ihme, että nyt se onkin jo toimintakelvoton. Alun alkujaankaan se ei toiminut hyvin, vaikka maali oli ohutta niin se tuli pätkittäin ja ruisku piti kesken maalauksen pestä 3-5 kertaa. Ei hyvä.
Projektit ja kaikki muu Ajolangalla. Tervetuloa! Uutta nyt myös sinivaunublogi ja Hr12 2205!
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 951
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Mikä ruiskuksi?

Viesti Kirjoittaja PeS »

Eeli kirjoitti:Olen tuossa parin viime valmistamani mallin aikana pohtinut, että mistä saisi sellaisen ruiskun, joka toimisi varmasti hyvin. Hyviä käyttökokemuksia olen kuullut Badgerin ruiskuista, mistäköhän niitä mahtanee saada? Itse olen käyttänyt Clas Ohlssonilta ostettua ruiskua, jonka hintalappu 7,95 € ennusti alun perin jo pahaa. Eipä ihme, että nyt se onkin jo toimintakelvoton. Alun alkujaankaan se ei toiminut hyvin, vaikka maali oli ohutta niin se tuli pätkittäin ja ruisku piti kesken maalauksen pestä 3-5 kertaa. Ei hyvä.
Alle viidellä kympillä ei hyvää ruiskua saa. Halvimmat käyttökelpoiset kaksitoimiruiskut maksavat noin 50-70 euroa. Esimerkiksi Bilteman kaksitoimiruisku tuottaa kohtuullista jälkeä. Merkkiruiskut maksavat sadasta eurosta ylöspäin. Hankin velipojan kanssa vuonna 1995 Tamiyan HG -ruiskun, joka on osoittautunut erinomaiseksi. Sillä on maalattu satoja malleja — vain neula ja suutin on muutaman kerran vaihdettu. Kannattaa kyllä käydä läpi www.pienoismallit.net -sivuston ruiskuaiheiset keskustelut. Sieltä löytyy erinomaista tietoa ruiskumaalauksesta, johon olennaisesti kuuluu myös paineilmalähde sekä valitut maalit ja niiden ohentaminen.
jartsa

Re: Mikä ruiskuksi?

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Nämä ammattikäyttöön tarkoitetut ruiskut on hintavia,tommonen halvempi malli välttää pienissä maalauksissa,mikäli ei meinaa aloittaa jotain sarjatuotantoa.
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Mikä ruiskuksi?

Viesti Kirjoittaja ealab »

Tuosta bilteman ruiskusta ei huolta, varaosia on saanut. Kun taannoin neula ja suutin vahingoittui. Ja kyllä tuolla H0-malleja ruiskuttelee. Oli ruisku mikä vaan, ei ne taikasauvoja ole.
Avatar
Eeli
Lämmittäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 30.08.2008 08:32

Re: Mikä ruiskuksi?

Viesti Kirjoittaja Eeli »

Nyt 16-vuotispäivien kunniaksi vanhemmat ostivat Badgerin 360-ruiskun lahjaksi. Kokeilin tuossa ruiskua ja ei voi kun todeta että tässä on asiallinen peli maalausvälineeksi. Kuulemma edulliset varaosat?
Projektit ja kaikki muu Ajolangalla. Tervetuloa! Uutta nyt myös sinivaunublogi ja Hr12 2205!
jartsa

Re: Mikä ruiskuksi?

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Onko myös asiallinen kompressori vedeneroittimineen?
Vastaa Viestiin