H0 - mittakaavan moduuli

Keskustelua moduuleista ja moduuliradoista.

Valvojat: jhr, Hermanni

TKI
Matkustaja
Viestit: 9
Liittynyt: 19.02.2012 10:11

H0 - mittakaavan moduuli

Viesti Kirjoittaja TKI »

Yritin hakea täältä foorumilta kuvia, piirroksia H0 -mittakaavan moduulin rakentamista silmälläpitäen. En jaksanut ihan jokaista aloitettua ketjua alkaa lukemaan, josko täältä löytyisi kuvia piirroksia, millaisia moduuleja harrastajat ovat itselleen rakentaneet? Joten oliskos sellaista "rautalankamallia" antaa tällaiselle "yksinkertaiselle immeiselle" :wink: Lupasin pojalle että rakennetaan uusi rata uuteen kotiin. Nyt siis tarvitaan vain infoa millaisia olette rakennelleet. Pyörä on jo keksitty kertaalleen, joten sitä ei tarvitse kait uudestaan keksiä. Niin poikani on lähinnä tuo harrastaja, jota iskä sitten kuskaa messuilta toiseen tapahtumaan, toki pienoisrautatieharrastus itseänikin kiinnostaa, en kait muuten tätäkään juttua tänne kirjoittaisi :lol: Kiitokset muuten Kari G:lle isolla G:llä kirjoitettuna kaikista vinkeistä joita olemme sinulta saaneet.
Terveisin!
Tommi & Roope :mrgreen:
Avatar
mudhoney
Lämmittäjä
Viestit: 351
Liittynyt: 12.06.2007 13:32

Re: H0 - mittakaavan moduuli

Viesti Kirjoittaja mudhoney »

Jos haluat, että moduuli on rakenteeltaan muiden FREMO-Suomi -moduulien kanssa, näitä standardeja lienee syytä noudattaa: http://fremo.fi/fin/standard/

Ja kun kysyit, että millaisia moduuleja on rakennettu, niin tuossa on moduulirekisteri: http://fremo.fi/fin/bank/modules.html
Sivu tosin on ilmeisesti päivitetty viimeksi vuonna 2010.
TKI
Matkustaja
Viestit: 9
Liittynyt: 19.02.2012 10:11

Re: H0 - mittakaavan moduuli

Viesti Kirjoittaja TKI »

Kiitoksia, kyllä tuota sivustoa katselinkin jo aiemmin. Lähinnä valokuvia olisin kaivannut, millaisia olette itse rakennelleet ja eräs em. niitä minulle jo laittoikin useampia, kiitos siitä sekä ohjeista tuonne digitaalipuolelle. Ilmeisesti nämä asiat ovat monelle palstaa lukeville niin itsestään selviä, etteivät "jaksa" vaivautua tänne kirjoittamaan mitään, no ymmärrän sen, jostain pitää kuitenkin aloittaa tämäkin harrastus :wink:
Avatar
mudhoney
Lämmittäjä
Viestit: 351
Liittynyt: 12.06.2007 13:32

Re: H0 - mittakaavan moduuli

Viesti Kirjoittaja mudhoney »

TKI kirjoitti:Kiitoksia, kyllä tuota sivustoa katselinkin jo aiemmin. Lähinnä valokuvia olisin kaivannut, millaisia olette itse rakennelleet ja eräs em. niitä minulle jo laittoikin useampia, kiitos siitä sekä ohjeista tuonne digitaalipuolelle. Ilmeisesti nämä asiat ovat monelle palstaa lukeville niin itsestään selviä, etteivät "jaksa" vaivautua tänne kirjoittamaan mitään, no ymmärrän sen, jostain pitää kuitenkin aloittaa tämäkin harrastus :wink:
Huomasithan moduulirekisteristä, että sieltä löytyy lähes jokaisesta moduulista kuva ja muutamasta vähän spesiaalimpaakin tietoa.

Näyttelylistan kuvakokoelmia läpikäymällä kuvia löytyy reilusti lisää, suurimmasta osaa kuvia vastaa tämänkin palstan aktiivi, Juha Telimaa: http://fremo.fi/fin/show/
Vastaa Viestiin