harrastewiki

Yleistä tietoa foorumista!
Vastaa Viestiin
jhr
Asemapäällikkö

harrastewiki

Viesti Kirjoittaja jhr » 03.03.2012 00:35

Pystyiskö tänne tekemään jonkin sortin wikin, missä olis kädestä pitäen ja rautalangasta väännetty asiat. Esim mulla ei ole hajuakaan mikä halvattu on CV tai joku sentyylinen mistä foorumilla puhutaan. Wikissä tieto ois vaan yhessä paikassa vaikkakin sivuston hakutoiminto on keksitty. Ja täällä tuntuu olevan tietoa niin olis uusille harrastajille (ja mun kaltaisille puupäille) hyödyllistä ja yksinkertaisessa muodossa olevaa tietoa.

jartsa
Veturinkuljettaja

Re: harrastewiki

Viesti Kirjoittaja jartsa » 03.03.2012 18:35

Eikös tämäkin softa ole jo aika vanha,mitä sivut käyttävät.
Moderaattorien ja ylläpitäjien luulisi osaavan lisätä sivuille uuden palstan,vai rajoittaako jokin tekijä lisäämästä?
FLEISCHMANN Die Modellbahn der Profis

Jaska
Asemapäällikkö

Viesti Kirjoittaja Jaska » 03.03.2012 23:16

Tavalliseenkin wikipediaan voi lisäillä melkein mitä vaan tietoa, kunhan joku vain aktivoituu kirjoittamaan. Itsekin olen joskus sinne jotain lisännyt. Mutta täytyy olla rehellinen ja tunnustaa, ettei tiedon lisäämistä sinne ole turhan helpoksi tehty. Pitäisi mainita kaikki viitteet ja pyrkiä muutenkin yleisen käytännön mukaiseen sisältömuotoon.

Tuo CV termi liittyy näihin DCC-dekooderien muuttujiin, configuration variable, eli voidaan ohjelmoida dekooderin muistiin erilaisia ominaisuuksia, kuten kiihtyvyys, maksiminopeus, kuinka kirkkaasti valot palavat jne... Mistäpä tällaista tietäisi, jos ei ole asiaan ennen törmännyt. Itse lueskelin näitä joskus netistä, kun piti saada dekooderille vaihdettua osoite.

jhr
Asemapäällikkö

Viesti Kirjoittaja jhr » 04.03.2012 10:59

Kyllähän tietoa on kun vaan netistä etsii palan sieltä toisen täältä, mutta pienoisrautatieharrstajia harrastesivulla oleva "wiki" palvelisi paremmin. Eikä sen tarvitse olla yhtä kireä kuin normi wiki jossa lähteet ja bla bla...Esim rautatiemuseon sivuilla on tietoa, mutta jopa haulla on todella kahlaaminen, että löytää etsimänsä tiedon ja sinne tarvitsee rekisteröityä kuten myös NCF sivulle, että pääsee lukemaan. Tämä taasen on avoin kaikille.
Varmastikin uusia harrastajia tulee koko ajan lisää eli se palvelis tulevia harrastajia kun täällä ihmisillä tietoa näyttää olevan.
Noh, sillä väliä, oli wiki tahi ei :)

Vastaa Viestiin