Bobin kotirara.

Yleistä keskustelua omista radoista ja projekteista.

Valvojat: jhr, Hermanni

bobi
Ratavartija
Viestit: 40
Liittynyt: 22.07.2008 11:06

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja bobi »

Kalliot ovat silikonimuoteilla tehdyt. Minulla on kolme erillaista muottia ja niillä tehdyistä osista leikkaamalla ja yhdistelemällä saa aikaiseksi riittävän monipuoliset pinnat. Hyvät ohjeet löytyvät Pes:in tekeminä "radanrakennus ja maisemointi / kallioleikkauksen teko" osiossa.

terveisin

Bobi
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Mukava nähdä, että projektisi etenee hyvää vauhtia. Hyvältä näyttää!
jartsa

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja jartsa »

bobi kirjoitti:Kalliot ovat silikonimuoteilla tehdyt. Minulla on kolme erillaista muottia ja niillä tehdyistä osista leikkaamalla ja yhdistelemällä saa aikaiseksi riittävän monipuoliset pinnat. Hyvät ohjeet löytyvät Pes:in tekeminä "radanrakennus ja maisemointi / kallioleikkauksen teko" osiossa.

terveisin

Bobi
Olenko hieman skeptikko,kun en usko noihin pes:in ohjeisiin?
:mrgreen:
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja ealab »

Nyt on hyvä kysyä, mihin ja miksi uskot, tuossa kallioasiassa. Jos siten päästäisiin rakentavasti eteenpäin. Kun ei mikään näytä kelpaavan. :). Tää on hyvä kysymys!
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 951
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja PeS »

jartsa kirjoitti:[Olenko hieman skeptikko,kun en usko noihin pes:in ohjeisiin?
Uskonasioista ei voi tietenkään kiisteellä. Kuvasarja esittää kuitenkin työmenetelmän ja lopputuloksen. Itse kukin voi sitten arvioida, sopiiko menetelmä omiin hankkeisiin ja onko lopputulos sitä, mitä itse haluaa. Tämä ei tietenkään sulje pois sitä mahdollisuutta, että esimerkiksi Jartsa esittäisi kuvasarjan kera oman menetelmänsä ja lopputuloksensa. Tällainen lähetysmistapa sitä paitsi vie harrastusta eteenpäin.
bobi
Ratavartija
Viestit: 40
Liittynyt: 22.07.2008 11:06

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja bobi »

Uskonasioista voimme keskustella toisella foorumilla mutta jos pysytään aiheessa niin olen tähän ikään saakka (61) tottunut luottamaan niiden antamiin neuvoihin jotka ovat minua kokeneemmat ko. asiassa. Samoiten olen yleisellä tasolla sitä mieltä että kritiikkia voi esittää mutta silloin pitää olla valmis myös argumentoimaan. Mutta projekti etenee hiljalleen, lahdenpoukaman vesi on nyt valmis samoiten kun hiekkaranta.

Olen myös valmistanut staattiseen sähköön perustuvan ruohonsirottimen elektroonisesta kärpäslätkästä ja teesihdistä. Nyt en muista oliko ohjeet tässä foorumissa vai muualla. Ei ole kokemusta Grass-Masterista mutta jonkulainen jälki tuollakin tulee ja hinta jää alle kahdenkympin. Kuvia on tulossa.

Bobi
jartsa

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja jartsa »

PeS kirjoitti: Itse kukin voi sitten arvioida, sopiiko menetelmä omiin hankkeisiin ja onko lopputulos sitä, mitä itse haluaa.
Tämmöisiä rakentajia olen pitänyt alansa osaavimpina:Berndt Schmidt,Rolf Ertmer,Klaus Eckert ja Rolf Knipper.Nämä nimet vain esimerkkinä laajemmin alan lehdistä tunnetuista,onkohan suomalaisia huomioitu niin laajalti maailman lehdistössä kuin ko.henkilöitä?
Tosiaankin,mistään suomalaisesta opuksesta en saa sitä informaatiota mitä haen.Saksalaisista joutuu tulkitsemaan kirjoituksia,välillä hieman omalla "luovuudella".Useimmiten ne kuvat kertookin enemmän aiheesta,mitä tuhansilla sanoilla voi selittää.
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja ealab »

OT-jatkoa: Näihin mainittuihin herroihin verrattuna, ei taida olla mitään kyseenalaista PeS:n (ja myös UnS:n) tietotaidoissa, osaamisessa. Kuvia on olemassa heidän aikaansaannoksistaan, siinä ei ole mitään, mitä voisi paremmin tehdä. Myös varsinkin loppupeleissä lopputulos riippuu kapistuksen, rakennuksen, tms. valmiiksisaattajan ominaisuuksista. On sitten sivuseikka, miten näiden henkilöiden aikaansaannoksia vertaillaan, ja missä, miten. Tuskin ulkomailta tänne tulevat etsimään sellaista, mikä voisi jopa ylittää.....
Ps. Miten Löylymäki suomalaisena menestyi ulkomailla, se kertoo suomalaisten osaamisesta. Suomalaisen, kattavan opuksen tekemisestä on ollut juttua jo vuosia sitten. Sen tekeminen voisi olla kannattavaa oikeastaan vain siinä tapauksessa, että jokainen pr-harrastaja ostaisi opuksen. Nyt on "museon" sivuilla juttua veturitekniikasta. Näinkin voi tehdä, kunhan vain löytyisi enemmänkin maisema-,mekaniikka- ja sähköjuttujenkin tekijöitä. Joskus niitä on "ammuttu alas".
bobi
Ratavartija
Viestit: 40
Liittynyt: 22.07.2008 11:06

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja bobi »

Sain vihdoinkin lahdenpoukaman veden valmiiksi (paransin sen kertaalleen). Vielä tulee hieman kaislaa ja ihmisiä rannalle mutta tältä se nyt näyttää.
Liitteet
Lahdenpoukama.jpg
Lahdenpoukama.jpg (134.73 KiB) Katsottu 8099 kertaa
TJH

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja TJH »

bobi kirjoitti:Sain vihdoinkin lahdenpoukaman veden valmiiksi (paransin sen kertaalleen). Vielä tulee hieman kaislaa ja ihmisiä rannalle mutta tältä se nyt näyttää.
Kivan näköinen. Still Wateristako teit veden? Onko sinulla jokin itse rakennettava silta tulossa tuohon oikealle?
bobi
Ratavartija
Viestit: 40
Liittynyt: 22.07.2008 11:06

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja bobi »

Vesi on pohjamaalin päälle kahteen kertaan kaadettu oliko se nyt realistic water niminen aine mitä ostin Risteysasemalta. Siltatyömaa on mietintämyssyssä. Olen vähän kahden vaiheilla työmaatelineitten suhteen kun niistä tuli hieman liian järeät. Tässä kuitenkin kuva.
Liitteet
kamerasta 566.jpg
kamerasta 566.jpg (197.91 KiB) Katsottu 8031 kertaa
jartsa

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Mikä aikakausi on kyseessä,tuo rekka ja kaivuri näytti olevan aika uusia.Ei nuo näyttäsi kovin uskottavilta III-IV aikakaudella.
Vrt.(ufo lasketunut ratapihalle).
PS:Työmaatelineet ei liene mitenkään mittasuhteilta liian isot,ehkäpä liian harvat.Betonivaluissa oikeasti on nuo tukirakenteet tosi
tiuhaan asennettu,ettei valun jälkeen muotit ala notkumaan.(Tämä betonivalu oli esimerkki vain).
bobi
Ratavartija
Viestit: 40
Liittynyt: 22.07.2008 11:06

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja bobi »

Aikakaudesta en ole vielä päättänyt mutta taitaa sijoittua tuonne vuosituhannen taitteeseen. Tuo oli hyvä havainto että kaluston pitää olla aikakauden mukainen. Sitä puolta joudun vielä punnitsemaan tarkkaan. Telineistä olen hiljaa luopumassa koska niistä tulivat aika massiiviset. Uusi ajatus on että telineet ovat puretut ja maassa on eri läjiä parruja ym.
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Bobin kotirara.

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

No toi pyöräkuormaaja on kyllä ihan viimestä huutoa tällä hetkellä.
Vastaa Viestiin