MOU83:n pienoisrautatiesivut

Yleistä keskustelua omista radoista ja projekteista.
MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 20.11.2009 16:52

Olen tässä noin vuoden päivät harrastellut pienoisrautateitä ja kesällä 2009 pääsin sitten varsinaisesti rakentelemaan ja maalailemaan kalustoa suomalaiseksi.

Mutta täältä pääset sivuilleni, MOU83:n pienoisrautatiesivut: http://sites.google.com/site/mou83npien ... atiesivut/

magnuken
Lämmittäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 28.04.2008 10:26

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja magnuken » 20.11.2009 23:16

Tuo sinun kaalihäkkisi on todellakin komee.
Itse olen pitkään havitellut mistä lähtisin tuota Sr1:tä N-skaalassa toteuttamaan. Olisiko sinulla mitään vinkkiä tälle, siis mistä tehdasaihiosta tätä Siperian Sutta kannattaisi N:ssä lähteä modaamaan? Taitoni eivät ikävä kyllä riitä ihan nollasta aloittamiseen!

jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 381
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja jhr » 21.11.2009 14:04

Rautatie Museolla taitaa vielä olla Sr1 N koreja jotka käy suoraan 185 alustalle.

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 26.06.2010 20:41

Nyt olen lisännyt sivuilleni VR:n Hbi sahatavaravaunun teko-ohjeet.
Tästä linkistä pääset sivuilleni: http://sites.google.com/site/mou83npien ... avaravaunu

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 20.11.2011 19:57

Pitkästä aikaa olen päivitellyt sivustoani.

Sivustolle lisätty:
- Dv12 rakentamisesta
- Sr1 valoprojektista
- vihreä Sr2
- toinen pikajunavaunuprojekti
- vihreä yksikerroksinen InterCity-vaunujuttu
- sahatavaravaunuista ja malmivaunuista lisää juttua

Eli näköjään kaikkiin on tullut lisää. Lisäksi näyttelyissä otettuja kuvia erilaisista junista maisemoidulla radalla.

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 21.11.2011 17:52

Nyt myös YouTube video lisätty sivuille. Pääset sinne klikkaamalla kohtaa "Kalusto"

Tässä myös suoralinkki videoon: http://www.youtube.com/watch?v=-WpaZyYPMrM

Avatar
jartsa
Veturinkuljettaja
Viestit: 959
Liittynyt: 20.12.2008 18:20

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja jartsa » 24.11.2011 18:34

.Malmivaunun aihiona on tullut käytettyä myös Märklinin korkealaitaista avovaunua johon täytyy muistaa vaihtaa telit, jotta vaunu ovat sopivat kaksikiskojärjestelmälle.

Ei telejä tarvitse vaihtaa,ainoastaan eristetyt fillarit alle.
Huomaa!
Näissä Märklinin akseleissa vain toinen puolion eristetty.Mikäli koko alusta on metallia teleineen,fillarit on asennettava niin että jokainen eristetty pyörä on samalla puolella.
FLEISCHMANN Die Modellbahn der Profis

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 24.11.2011 19:53

Niin juuri, aivan oikein. Tosiaan akseleiden vaihto riittää, telit pysyy samana.

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 25.11.2011 18:36

Lisätty suomalaisten yhdistettyjen kuljetusten rekkavaunujen ja trailereiden rakentelusta sivu.

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 30.12.2011 20:12

Lisätty uusia valmistuneita suomalaisten tavaravaunujen rakennusprojekteja.

- siirtokatevaunu Simn
- selluloosavaunu Hai

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1081
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja ealab » 31.12.2011 09:37

Ja jos Märklinin-vaunukin, runko on metallia, siinä ei yksi vaunu kesää tee. Toinen samanlainen vaunu väärin päin, koplinkien kautta oikkari. Parempi vaan pyöräkerrat molemminpuolin eristettyinä. Paitsi jos olisi esim. NEM-tuppilo muovia...

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 31.12.2011 11:50

Niin kyllä akselit on vaihdettu kaksikiskorataan sopiviksi. Märklinin vaunun alkuperäinen runko ei ole metallia ja lisäämäni lattarauta ei pääse koskettamaan kiskoa missään vaiheessa, toki pohjassa oelvan lattaraudan voisi suojata styreenilevyllä.

sanoaskosano
Konduktööri
Viestit: 66
Liittynyt: 23.09.2007 22:15

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja sanoaskosano » 02.01.2012 18:58

Märklin ei ole enää vuosikausiin valmistanut "räminälaatikoita" (pellistä) vaan ne ovat pyöräkertoja lukuun ottamatta samanlaisia kuin Trixin vaunut tai kääntäen Märklinin kuvastossa ja nettisivuilla on mainittu Trix pyöräkerran numero.

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 27.05.2012 12:07

Sivustoa päivitetty SUOMIJUNAT projektilla.

MOU83
Konduktööri
Viestit: 51
Liittynyt: 02.04.2009 16:51

Re: MOU83:n pienoisrautatiesivut

Viesti Kirjoittaja MOU83 » 24.08.2012 17:25

Olen lisännyt sivustoilleni pitkään rakenteilla olleen projektini, jossa on ollut rakenteilla kolme kappaletta vihreää kaksikerroksista InterCity vaunua.
Edb:n, Ed:n ja Edfs:n rakennusprojekti on nyt valmis.
SUOMIJUNAT koppiin liittyvät vaunuprojektit tulevat toivottavasti myös pian nettiin.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija