Samulin kotirata

Yleistä keskustelua omista radoista ja projekteista.

Valvojat: jhr, Hermanni

TrainSam

Samulin kotirata

Viesti Kirjoittaja TrainSam »

Olen 37-vuotias pienoisrautatieharrastaja Tampereelta. Omasta kotiradastani haaveilin lähes 30 vuotta, ennenkuin sain oman radan rakentamisen alkuun. Kun vanhempani rakensivat uuden omakotitalon, sain talon toisesta kerroksesta pienten neuvottelujen jälkeen oman tilan radalleni.

Olen julkaissut radastani kuvia osoitteessa:
http://www.myspace.com. Käy katsomassa kuvia sieltä. Kun olet sivustolla, hae hakutoiminnolla profiiliani hakusanalla Trainsam. Profiilini on Ihmiset-osastossa. Kuvista ja radasta saa antaa palautetta, ja toivonkin sitä. Kuvat on otettu osaksi digivideokameralla sekä 6 Megapikselin digikameralla.
TrainSam

Re: Samulin kotirata

Viesti Kirjoittaja TrainSam »

Goofy
Ratavartija
Viestit: 47
Liittynyt: 04.09.2008 22:50

Re: Samulin kotirata

Viesti Kirjoittaja Goofy »

TrainSam kirjoitti:Ja suora osoite:

http://viewmorepics.myspace.com/index.c ... =435154379
ihan kivan näkönen, mutta viel on paljon tekemist :) No niin on kyllä omassa radassakin.
jartsa

Re: Samulin kotirata

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Tuohon kallioon vois lisätä hieman muita värejäkin kun tuo ruskea,paikoitellen pieni ruohomätäs tms.Muutoin tulee jotenkin muovisen oloinen kallioleikkaus.Pienet detaljitkaan ei olisi pahitteeksi.
magnuken
Lämmittäjä
Viestit: 356
Liittynyt: 28.04.2008 10:26

Re: Samulin kotirata

Viesti Kirjoittaja magnuken »

Hyvässä mallissahan sinun radanrakennushankkeesi on! Itse myös odottelin sellaisen 40 vuotta, että pääsisin rataani vapaasti rakentamaan - mutta turhaan. Sitten päädyinkin N-mittakaavan ja vieläpä aikamoisen pieneen rataan nyt alkajaisiksi. Tätä olen nyt puolisen vuotta voinut kutakuinkin hallitukseni häiritsemättä rakentaa olkkarin kulmaan pianon ja yläkerran rappusten rajaamaan tilaan. Siis ratani on sellainen luokkaa 2 x 1,5 metriä oleva valtaosin piiloon rappusten alle jäävä ja siellä kiemurteleva N-rata. Hyvin siis menee :D
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Samulin kotirata

Viesti Kirjoittaja ealab »

Isohan tuo on. Vastaisi H0:ssa 4 x 3m, jotka mitat olisivat käytänössä hankalia. Ilman aukkoa.
jartsa

Re: Samulin kotirata

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Noissahan yleensä tuppaa käymään niin,että nälkä kasvaa syödessä.Pitää saada isompaa ja isompaa,ainakin naapurin "volvo"pitää päihittää. :mrgreen:
Vastaa Viestiin