mun eka rata

Yleistä keskustelua omista radoista ja projekteista.

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: mun eka rata

Viesti Kirjoittaja Jimi »

vemputin kirjoitti:ens viikoks odotellaan revellin finnjettiä ni saa sekin osansa radasta
Minulla on ollut rakenteilla Finnjetin malli jo usean kuukauden ajan. Materiaalina pahvi ja Tavaratorin kartonki. Pituutta on n. 120 cm ja leveyttä 16 cm. Laiva tulee olemaan pienoisrautatieni satamassa. (Joka on vielä suunnitteilla) Tuo Revellin sarja minulla jo onkin. Kasaan sen sitten joskus...

Löytyypä kokoelmistani tuollainen Liman punainen vaihtoveturikin. Viritin siihen pyörän kehää kaapivat virroittimet. Saa virtaa vähän paremmin.
vemputin

Re: mun eka rata

Viesti Kirjoittaja vemputin »

aika surkeesti kulkee tosiaan toi liman punainen vaihtodiesel jos vaan jimi jaksat ni lähetä sähköpostilla (teemutmakela@hotmail.com) kuva kaapivista virroittimista

tarvis jaksaa taas mennä tekemään rataa :wink: ehkä ensi viikolla kun on lelumessut käyty turussa sielt vois löytyä pari taloa rataan
jsiren
Ratavartija
Viestit: 32
Liittynyt: 15.09.2008 12:11

Re: mun eka rata

Viesti Kirjoittaja jsiren »

vemputin kirjoitti:jimille kuvia vetureista
Kuva
Haa, onkos tää se Pikon DDR:n aikainen vehje, jossa oli kuminauhaveto? Huvittava peli: virran katkettua äkisti veturi jää hetkeksi tytisemään paikalleen... Siitä poikkeuksellinen vekotin kylläkin, että oli hiljainen!

Pikkuveljilläni oli nimittäin joskus muinoin tämä nimenomainen sirkuspakkaus. Heidän kyllästyttyään sosialisoin pakkauksesta konnarinvaunun omalle radalleni ja maalasin sen asiallisen vihreäksi. Meni täydestä.
vemputin

Re: mun eka rata

Viesti Kirjoittaja vemputin »

Haa, onkos tää se Pikon DDR:n aikainen vehje, jossa oli kuminauhaveto?



kyllä ihan oikeassa olet pikon DDR:n aikainen pa##a vekotin joka ei kulje kovin hyvin vaikka mitä tekis... :lol:
jartsa

Re: mun eka rata

Viesti Kirjoittaja jartsa »

vemputin kirjoitti:
Haa, onkos tää se Pikon DDR:n aikainen vehje, jossa oli kuminauhaveto?



kyllä ihan oikeassa olet pikon DDR:n aikainen pa##a vekotin joka ei kulje kovin hyvin vaikka mitä tekis... :lol:
Kulkeekos ne nykyäänkäänkään yhtään sen paremmin?
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: mun eka rata

Viesti Kirjoittaja ealab »

On yksi Br 216. Made in Germany. Liikkuminen erinomaista.
Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 160
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: mun eka rata

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Pikon mallien taso on noussut hurjasti DDR-ajoilta. Nykyiset Pikot ovat verrattavissa Rocoihin ym. Minulla on Lidlistä ostettu Piko Alex-setti. Veturin kulku on tasaista ja koneisto suht. hiljainen.
Vastaa Viestiin