Detaljet kuten ritilät, kaappien ovet, jne, jne puuttuu eikä osia ole kolvattu yhteen kun halusin vain tietää osiuko osat kohilleen...ja osuhan ne

Seuraava onkin sitten miten paljon 218:n runkoa tarviis muokata, mut ompahan ainakin koppa suht ok.
Et sitten ole tekemässä N-skaalaan mitään?jhr kirjoitti:jäiskö sille hintaa noin 30 egua ja kun katto ja muut on valettu niin noin 35-40 egua. Eilen testailtiin nin Rocon 218 veturin teli mahtuu sopivasti sille varattuun paikkaan. Seuraavaan etsiin tulee myös syvennys moottorille nin se on samassa tasossa telin kanssa.
Eilen tarkastin piirustukset...vertasin etsjä ja filmejä enkä keksinyt syytä miks hytti on peilikuvana kunnes hokasin, että etsaajat oli vahingossa laittanu yläfilmin alafilmiks ja päinvastoin eli etsit tuli peilikuvana. Kauan sitä virhettä piirustuksista hain kunnes hokasin että jestas...kerrankin se en ollut minä joka mogas![]()
Kaikki detaljet oli sopivan kokosia ja jos nyt tänään saan niitä laiteltua tohon paikalleen nin laitan kuvan...mut kun tässä on miljoona ja yks projektia levällään nin kattoo miten ehtii.
Sitten kun teet ännä deeveriä, niin kerroppa mille alustalle sen teet, vai teetkö itse myös rungon telit ja voimansiirron?jhr kirjoitti:Olenhan mä jo tehnyt N mitassa mm. Gbln, Gbln-t, Gb, Ma, IC2, Sininen matkustajavaunu ja ison läjän venäläisiä vaunuja..joo ja Tve5 veturin.
Kyllä täs hissukseen pitää tehä seepra ja deeveri kun noita aihioita on siunaantunut...ja monta, monta muuta.
Messinkisarjojen syövyttäminen on sen verran tarkkaa touhua, että ihan omin konstein ei hommaan kannata ryhtyä.jartsa kirjoitti:Tuosta syövytystavasta se,onko metodi samakuin elektroniikan piirilevyillä?Ferrikloridi vai joku oma aine syövytyksessä?