Uhlenbrock

Keskustelua radan ja rakennusten sähköistämisestä. Digitaali / analogi järjestelmistä, vaihdemoottoreista ym.

Valvojat: jhr, Hermanni

jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jhr »

Mitä eroa näillä loppupeleis on?
Manuaalit oli tietty saksaksi ja siihen ymmärrys tyssäs.
Uhlenbrock 65060
Uhlenbrock 65410 IB-Control II

Toisella ajaa 32 veturia yhtä aikaa ja toisella 128?
JA mielellään selitys kansankielellä nin minäkin ymmärrän :)
jartsa

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jartsa »

jhr kirjoitti:Mitä eroa näillä loppupeleis on?
Manuaalit oli tietty saksaksi ja siihen ymmärrys tyssäs.
Uhlenbrock 65060
Uhlenbrock 65410 IB-Control II

Toisella ajaa 32 veturia yhtä aikaa ja toisella 128?
JA mielellään selitys kansankielellä nin minäkin ymmärrän :)
Onko nuo jo hommattu,vai netistä manuaaleja katellu ainoastaan?Yleensä näissä on manuaali Englanti/Saksa.
Nämä molemmat UB:t ovat hieman uudempi versio näistä vanhemmista laitteista.
Fleisun 6802(Twin-center)/6822(Twin-control) on UB:n tekeleitä Fleisulle.
Jos näin menee,tarvitset vain tuon UB 65060:n,siinä on sisäänrakennettuna boosteri ja liitännät ajokiskoille/ohjelmointi raiteelle sekä muuntajalle.(myös siinä on lisäbooster/S88-bus jne...liitäntöjä).
Tuo 65410 on vain nimensä mukaan lisäohjain tuolle 65060:lle,tällä yksistään ei tee mitään.Muuten samankaltainen laite päällepäin,boosteri ja muuntaja+kiskoille olevat liittimet puuttuu.Ainoastaan RJ-liitin Loconet kaapelille 65060 keskusyksikköön liittämistä varten.
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jhr »

En ole ostanut vielä.
Eli 65060 toimii sellasenaan, tietty vaatii muuntajan.
Montakos "veturikuskia" voi ajaa samanaikaisesti? Jos ajatellaan että on vaikkapa 10 FRED ohjainta, voiko 10 ukkoa ajaa yhtäaikaa?
jartsa

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Itse ohjaimessahan on kaksi nupikkaa=2 veturia säädettävissä erikseen.
Jos tuo systeemi vastaa yhtään mun Fleisun komboa,siinä pystyy ajamaan jopa 20 veturia yhtaikaa(tarvitaan 10 tai 20 veturikuskia).Tietenkin ohjaimia pitää olla tuo määrä.10 kuskiakin riittää,molemmissa käsissä ohjain tai useampi.. :mrgreen:
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jhr »

voikso tuohon lisätä näitä?
http://www.aat-net.de/index.php?main_pa ... s_id=13026

eli ohjaimen sa siirrettyä mukana. Rata ei nyt ole suuren suuri, mutta sopivan kokaoinen ja siks tämä toiminto pitäs olla.
Myös jos josksu tulee digiyhteisrata nini sillo moduleissa pitäs olla tuo mahdollisuus
JuhaTelimaa
Lämmittäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 11.01.2007 16:36

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja JuhaTelimaa »

65060 on hyvä valinta varsinkin kun niitä saa nyt Ebaysta aika edullisesti kun porukka vaihtaa Intellibox II:een. Sinut tuntien voin sanoa, että myös Intellibox Basic käy hyvin. Molempiin voi laittaa tarvittaessa 32 Frediä ja myös tuo loconet-pistorasia sopii molempiin. Itsekin voisin hankkia Santavaaran moduuliin 3-4 liitäntäpaneelia.

Juha
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jhr »

ok, luulin että Intellibox 65060 ja basic on sama aparaatti, mut ei ollutkaan.
Mikäs ton intellibox ll:n tuotenumero on?

Entisenä Digitrax omistajana tunnen sen suht ok mut nämä on aika hakusessa.
JuhaTelimaa
Lämmittäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 11.01.2007 16:36

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja JuhaTelimaa »

Olet oikeassa, minulla muisti pätki. 65060 on nimenomaan Basic. Minä tarkoitin 65050 Intellibox IR:ää. Näitä saa käytettynä Ebaysta ja ne on sikäli N-harrastajalle parempia, että IR:ssä on myös Selectrix-formaatti. Lisäksi jos haluat kotirataasi paikkatietoa, niin Basicissa ei ole S88-liitäntää sitä varten. Fremoissa käytetään meillä IB IR:ää.

IB II:m numero on 65100.


Juha
Viimeksi muokannut LOK, 17.12.2017 04:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viallinen linkki poistettu.
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 409
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jhr »

ahaa, no nyt alkaa valkenemaan.
Kiitos.
Nyt pitääkin sitten siirtyä seuraavaan eli laskea kolikot lämiskästä mihin rahat riittää :roll:
Noita pistorasioita tarviin koska rata kuitenkin on 3,5 x 4 huoneen ympäri.

Ja ymmärtääkseni Intelli ymmärtää myös digitrax ohjaimia samalla tapaa ku Fredejä? Tanskalaisilla näytti olevan molempi käytössä
jartsa

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jartsa »

jhr kirjoitti:voikso tuohon lisätä näitä?
http://www.aat-net.de/index.php?main_pa ... s_id=13026

eli ohjaimen sa siirrettyä mukana. Rata ei nyt ole suuren suuri, mutta sopivan kokaoinen ja siks tämä toiminto pitäs olla.
Myös jos josksu tulee digiyhteisrata nini sillo moduleissa pitäs olla tuo mahdollisuus
Uhlenbrock.de sivuilla on englanniksikin noita eri laitteiden manuaaleja,kattele kyseisen laitteen numerolla.
Laitteen ominaisuudet on lueteltuna myös.
sanoaskosano
Konduktööri
Viestit: 62
Liittynyt: 23.09.2007 22:15

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja sanoaskosano »

Uhlenbrock Basicissa palauteväylänä on S88 väylää varmempi Loconet väylään liitettävä 63320 tai 63330 palautemoduli.
jartsa

Re: Uhlenbrock

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Mikäli ohjaimessa on RS232-väylä,PC:llä voi ohjata vetureita automaattisesti useampiakin(useimmat ohjelmat ovat UB:hen sopivia).Samalla voi operoida manuaalisesti näillä käsisäätimillä,automaation hoitaessa oman osansa.
Lissyllä (UB)saa myös eri veturit pysähtymään,muuttamaan nopeutta jne....Lissy liitetään Loconet-kaapeliin ja vetureihin asennetaan se lähetin(sender)
teliin tai sopivaan muuhun paikkaan.Dekooderi ja sender oltava samalla osoitteella.Lissyn peruspaketissa on 2 senderiä ja 2 vastaanotinta 2xledeineen+manuaali.
Ledit asennetaan kiskopöllien väleihin ja liitetään vastaanottimeen,manuaalissa on selostettu hyvin yksityiskohtaisesti kaikki tarvittava(myös kuvilla).
Vastaa Viestiin